z 27. marca 1998
o vydaní pamätných strieborných mincí v hodnote 200 Sk pri príležitosti 150. výročia
príchodu prvého parného vlaku na Slovensko
Národná banka Slovenska podľa
§ 17 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 566/1992 Zb. o Národnej banke Slovenska ustanovuje:
§ 1
(1)
Pri príležitosti 150. výročia príchodu prvého parného vlaku na Slovensko sa vydávajú
pamätné strieborné mince v hodnote 200 Sk (ďalej len „dvestokorunák“).
(2)
Dvestokorunák sa razí zo zliatiny obsahujúcej 750 dielov striebra a 250 dielov medi.
Jeho hmotnosť je 20 g, priemer 34 mm a hrúbka 2,75 mm. Pri razbe dvestokorunáka je
povolená horná a dolná odchýlka v priemere 0,1 mm a v hrúbke 0,15 mm. Povolená horná
odchýlka je v hmotnosti 0,4 g a v obsahu striebra 1 %.
§ 2
(1)
Na líci dvestokorunáka uprostred mincového poľa je vyobrazený dobový parný vlak,
ktorý vychádza z bratislavského železničného tunela (ďalej len „tunel“). Nad tunelom
je v dvoch riadkoch názov štátu „SLOVENSKÁ REPUBLIKA“. Vpravo od tunela je umiestnený
štátny znak Slovenskej republiky a pod ním v dvoch riadkoch označenie hodnoty dvestokorunáka
„200 Sk“. Letopočet razby „1998“ je umiestnený pri pravom spodnom okraji dvestokorunáka.
(2)
Na rube dvestokorunáka v spodnej časti mincového poľa je vyobrazený parný rušeň.
V hornej časti mincového poľa je zobrazený dobový pohľad na Bratislavský hrad s podhradím,
nad ktorým je v dvoch riadkoch umiestnený text „PRVÝ PARNÝ VLAK NA SLOVENSKU“. Letopočty
„1848–1998“ označujúce rok príchodu prvého parného vlaku na Slovensko a rok 150. výročia
sú umiestnené vpravo pod textom. Štylizované iniciálky autora návrhu dvestokorunáka
inžiniera Milana Virčíka „MV“ a značka Mincovne Kremnica, štátny podnik, „MK“ medzi
dvoma razidlami sú umiestnené pri spodnom okraji dvestokorunáka.
(3)
Na hrane dvestokorunáka je nápis do hĺbky „150 ROKOV ŽELEZNÍC NA SLOVENSKU“. Začiatok
a koniec textu je oddelený značkou znázorňujúcou koleso rušňa.
Vladimír Masár v. r.