LP/2018/201 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

Pridať
ZÁKON
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov


Existujúce pripomienky


Pripomienkujúci subjekt Pripomienka k Text pripomienky Typ Stav Dátum vytvorenia Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 25. K čl. I (§ 67 ods. 11) - nad rámec návrhu zákona Navrhujeme na konci odseku 11 pripojiť vetu, ktorá znie: „Po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov ministerstvo školstva dodatočne poskytne športovej organizácii prostriedky, ktoré jej neboli poskytnuté v čase dočasného pozastavenia spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov.“. Navrhujeme upraviť jednoznačným pravidlom situáciu, keď športovej organizácii počas dočasného pozastavenia spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté platby zo štátnych prostriedkov. Aplikačná prax priniesla nejednotné názory na to, či (ne)majú alebo (ne)môžu byť zadržané prostriedky po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov dodatočne poskytnuté príslušnej športovej organizácii. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 39. K čl. I (§ 97 ods. 5) - nad rámec návrhu zákona Do § 97 ods. 5 navrhujeme doplniť „právnické osoby“ vo výpočte subjektov, ktorých správne delikty je oprávnený prejednať a rozhodnúť okresný úrad v sídle kraja, nakoľko správneho deliktu sa môže dopustiť aj iný typ subjektu (právnickej osoby), ako je uvedený v platnom znení § 97 ods. 5 zákona o športe (oprava zrejmej nesprávnosti). Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 30. K čl. I .§ 69 ods. 5 písm. b) a c). - nad rámec návrhu zákona Novela zákona o športe č. 354/2016 Z. z. s účinnosťou od 1. januára 2017 zaviedla v § 69 ods. 5 a 6 zákona bez akejkoľvek dopadovej analýzy či odbornej diskusie povinné percentuálne limity rozdelenia príspevku uznanému športu národnými športovými zväzmi pre športové kluby podľa počtu družstiev alebo jednotlivcov (najmenej 15 %), na talentovanú mládež (najmenej 20 %), na športovú reprezentáciu (najmenej 25 %), na správu a prevádzku národného športového zväzu (najviac 15 %) a na športovú infraštruktúru (najviac 30 %). Všetky národné športové zväzy majú rovnaký cieľ – zvyšovanie členskej základne a dosahovanie lepších výsledkov v reprezentácii mládeže i dospelých. Tento cieľ je determinovaný okrem samotnej súťaživej podstaty športu aj vzorcom na výpočet príspevku uznanému športu, ktorý je najvýznamnejším zdrojom príjmov národných športových zväzov uznaných športov. Vzhľadom na rozmanitosť jednotlivých druhov uznaných športov, ich potrieb a priorít, sezónnosť, nákladovosť, veľkosť národného športového zväzu, objem jeho príjmov, počet aktívnych športovcov na vrcholovej úrovni, respektíve na nižšej výkonnostnej úrovni či na úrovni športu pre všetkých, ako aj počet organizovaných domácich a zahraničných športových podujatí v súťažnom období nie je možné tento cieľ optimálne dosahovať za podmienok, že zákon „zhora“ ustanoví limity a kritériá jednotlivých skupín výdavkov pre národné športové zväzy podľa rovnakej schémy, t. j. pre všetkých rovnako, napriek všetkým ich rozdielom. Zákon o športe priniesol do športu transparentný motivačný koncept, ktorého podstatou je súťaž zväzov o dosiahnutie čo najlepších parametrov do vzorca, na základe ktorého sú odmeňované štátom za dodaný výsledok v príslušnom športe formou príspevku uznanému športu. V rámci tohto konceptu dostali národné športové zväzy výmenou za transparentnosť ich hospodárenia a fungovania voľnosť v strategickom rozhodovaní o spôsobe transparentného použitia prostriedkov získaných z príspevku uznanému športu, pričom ich zodpovednosť voči príslušnému športovému hnutiu i voči štátu a jeho občanom je determinovaná dosahovaním športových výsledkov, t. j. parametrov do vzorca, od ktorých závisí výška štátom garantovaného financovania ich športu v ďalšom rozpočtovom roku. Určenie toho, na čo sa použijú finančné prostriedky a kvantitatívne a kvalitatívne kritériá ich rozdelenia, by mali byť vo výhradnej kompetencii i zodpovednosti každého národného športového zväzu. Priority zväzov a ich športov a športových odvetví či disciplín nie je možné stanoviť rovnakým zákonným ustanovením paušálne pre rôzne športy. Každý šport má svoje vlastné špecifiká, systém prípravy, organizácie súťaží, starostlivosti o talentovanú mládež, zabezpečenie športovej reprezentácie a podobne. Tieto atribúty sa v jednotlivých športoch podstatne líšia, je veľký rozdiel medzi prípravou v individuálnych a kolektívnych športoch, v technických športoch, v športoch, kde existuje len niekoľko málo aktívnych klubov a v olympijských a neolympijských športoch. Zavedenie limitov je zároveň administratívne náročnejšie pre všetky národné športové zväzy, keďže musia interne dôkladne sledovať použitie príspevku uznanému športu na jednotlivé zákonom ustanovené účely, čo zbytočne komplikuje rozhodovanie o rozdelení príspevku uznanému športu, jeho efektívne použitie z hľadiska sledovaného cieľa a aj vyúčtovanie vo vzťahu k ministerstvu školstva, obzvlášť v športoch s viacerými športovými odvetviami. Na stretnutiach predstaviteľov športových zväzov na rôznych úrovniach je toto ustanovenie jednoznačne kritizované a požaduje sa jeho úprava, keďže je v rozpore s rôznorodými potrebami členov športového hnutia. Navrhujeme preto zrušiť povinné percentuálne limity použitia príspevku uznanému športu na účel rozvoja talentovaných športovcov /§ 69 ods. 5 písm. b)/ a na účel športovej reprezentácie /§ 69 ods. 5 písm. c)/, ktoré sa v praxi absolútne neosvedčili, práve naopak, skomplikovali fungovanie (plánovanie, prípravu návrhu rozpočtu, zohľadnenie športových priorít) národných športových zväzov. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 43. K zákonu č. 580.2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95.2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov Navrhujeme doplniť nový novelizačný článok, ktorý znie: „Čl. … Zákon č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.718/2004 Z. z., zákona č. 305/2005 Z. z., zákona č. 352/2005 Z. z., zákona č. 660/2005 Z. z., zákona č. 282/2006 Z. z., zákona č. 522/2006 Z. z., zákona č. 673/2006 Z. z., zákona č. 358/2007 Z. z., zákona č. 518/2007 Z. z., zákona č. 530/2007 Z. z., zákona č. 594/2007 Z. z., zákona č. 461/2008 Z. z., zákona č. 581/2008 Z. z., zákona č. 108/2009 Z. z., zákona č. 192/2009 Z. z., zákona č. 533/2009 Z. z., zákona č. 121/2010 Z. z., zákona č. 136/2010 Z. z., zákona č. 151/2010 Z. z., zákona č. 499/2010 Z. z., zákona č. 133/2011 Z. z., zákona č. 250/2011 Z. z., zákona č. 185/2012 Z. z., zákona č. 252/2012 Z. z., zákona č. 395/2012 Z. z., zákona č. 421/2012 Z. z., zákona č. 41/2013 Z. z., zákona č. 153/2013 Z. z., zákona č. 220/2013 Z. z., zákona č. 338/2013 Z. z., zákona č. 463/2013 Z. z., zákona č. 185/2014 Z. z., zákona č. 364/2014 Z. z., zákona č. 77/2015 Z. z., zákona č. 148/2015 Z. z., zákona č. 253/2015 Z. z., zákona č. 265/2015 Z. z., zákona č. 336/2015 Z. z., zákona č. 378/2015 Z. z., zákona č. 428/2015 Z. z., zákona č. 429/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 167/2016 Z. z., zákona č. 286/2016 Z. z., zákona č. 341/2016 Z. z., zákona č. 356/2016 Z. z., zákona č. 41/2017 Z. z., zákona č. 238/2017 Z. z., zákona č. 256/2017 Z. z., 351/2017 Z. z., zákona č. 63/2018 Z. z. a zákona č. 156/2018 Z. z. sa mení a dopĺňa takto: V § 10b ods. 1 písmeno a) znie: „a) právo na príjem zo závislej činnosti podľa osobitného predpisu18) okrem príjmov 1. z dohody o brigádnickej práci študentov, 2. zo zmluvy o výkone činnosti športového odborníka fyzickej osoby, ktorá má štatút žiaka strednej školy alebo štatút študenta dennej formy vysokoškolského štúdia podľa osobitného predpisu a ktorá nedovŕšila 26 rokov veku, 3. z dohody o vykonaní práce poberateľov výsluhového dôchodku z výsluhového zabezpečenia policajtov a vojakov, ak dovŕšili dôchodkový vek podľa osobitného predpisu,8ab) poberateľov invalidného výsluhového dôchodku z výsluhového zabezpečenia policajtov a vojakov, poberateľov starobného dôchodku, poberateľov predčasného starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku, dohody o pracovnej činnosti poberateľov výsluhového dôchodku z výsluhového zabezpečenia policajtov a vojakov, ak dovŕšili dôchodkový vek podľa osobitného predpisu,8ab) poberateľov invalidného výsluhového dôchodku z výsluhového zabezpečenia policajtov a vojakov, poberateľov starobného dôchodku, poberateľov predčasného starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku, odchodného, výsluhového príspevku alebo rekreačnej starostlivosti podľa osobitného predpisu,19a) 4. zo zmluvy o výkone činnosti športového odborníka poberateľov výsluhového dôchodku z výsluhového zabezpečenia policajtov a vojakov, ak dovŕšili dôchodkový vek podľa osobitného predpisu,8ab) poberateľov invalidného výsluhového dôchodku z výsluhového zabezpečenia policajtov a vojakov, poberateľov starobného dôchodku, poberateľov predčasného starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku, dohody o pracovnej činnosti poberateľov výsluhového dôchodku z výsluhového zabezpečenia policajtov a vojakov, ak dovŕšili dôchodkový vek podľa osobitného predpisu,8ab) poberateľov invalidného výsluhového dôchodku z výsluhového zabezpečenia policajtov a vojakov, poberateľov starobného dôchodku, poberateľov predčasného starobného dôchodku alebo poberateľov invalidného dôchodku, odchodného, výsluhového príspevku alebo rekreačnej starostlivosti podľa osobitného predpisu,19a)“.“. Odôvodnenie: Zákonom č. 335/2017 Z. z. bol do § 49a zákona č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov zavedený nový inštitút „zmluvy o výkone činnosti športového odborníka“. Tento nový zmluvný typ je obdobou dohody o pracovnej činnosti prispôsobenej podmienkam športovej praxe. V športovej praxi je zmluva o výkone činnosti športového odborníka od jej zavedenia do právneho poriadku využívaná, napríklad pri činnosti rozhodcov, delegátov, časomeračov, ale i trénerov mládeže či ďalších športových odborníkoch vykonávajúcich činnosť športového odborníka spravidla popri svojom hlavnom zamestnaní/povolaní alebo popri podnikaní. Pri zavedení zmluvy o výkone činnosti športového odborníka do života však bolo zistené, že na účely zákona o zdravotnom poistení je pri poberateľoch dôchodkov výhodnejší zmluvný režim dohody o pracovnej činnosti a pri študentoch zmluvný režim dohody o brigádnickej práci študentov. Dôsledkom toho je stav, že na rovnaký obsah/predmet činnosti športového odborníka sa uzatvárajú dva rôzne typy dohôd/zmlúv, a to podľa vlastností/statusu fyzickej osoby, s ktorou sa dohoda/zmluva uzatvára. Pri žiakoch a študentoch sa naďalej uzatvára dohoda o brigádnickej práci študentov a pri poberateľoch dôchodkov sa využíva naďalej dohoda o pracovnej činnosti a iba pri ostatných športových odborníkoch sa uzatvára nová zmluva o výkone činnosti športového odborníka podľa § 49a zákona o športe. Na základe uvedeného sa javí byť rozumné a primerané tieto veľmi podobné zmluvné typy postaviť aj z hľadiska zákona o zdravotnom poistení na rovnakú úroveň, aby sa v športovej oblasti zmluvná agenda čo najviac zjednodušila a unifikovala, a to tým spôsobom, že pre všetkých športových odborníkov na tú istú závislú činnosť športového odborníka bude v čo najširšej miere používaný nový zmluvný typ podľa § 49a zákona o športe. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 33. K čl. I (§ 69) - nad rámec návrhu zákona V § 69 odporúčame doplniť odsek 10, ktorý znie: „(10) Pri rozdelení príspevku uznanému športu medzi športové odvetvia sa primerane použije § 68 ods. 2, ak sa členovia národného športového zväzu zastrešujúceho viaceré športové odvetvia alebo športové zväzy zastupujúce športové odvetvia zastrešené v rámci tej istej medzinárodnej športovej organizácie nedohodnú inak.“. Cieľom navrhovaného doplnenia právnej úpravy je zabezpečiť, aby v národných športových zväzoch pozostávajúcich z viacerých športových odvetví/úsekov bolo dosiahnuté, že vnútorné členenie prostriedkov bude primerane zohľadňovať princíp zásluhovosti (vo vzťahu k plneniu objednávky vyjadrenej vo verejnom záujme v športe), čo bude pôsobiť motivačne a spravodlivo zabezpečí reprodukciu v tých športových odvetviach/úsekoch/ komunitách, ktoré sú životaschopné a úspešné a naopak, obmedzí možnosť umelého udržiavania športových odvetví/úsekov, ktorých komunita v skutočnosti už neexistuje/ nefunguje. Nie je primerané/spravodlivé, a ani v súlade s verejným záujmom v športe, aby na činnosť takýchto športových odvetví/úsekov boli vynakladané štátne prostriedky. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 35. K čl. I .§ 80 ods. 2 písm. r). - nad rámec návrhu zákona Navrhujeme uviesť znenie písmena r) v tomto znení: „r) dátumy posledných troch účastí na súťaži,“. Novela zákona o športe s účinnosťou od 1. januára 2017 zmenila definíciu aktívneho športovca v § 4 ods. 6 zákona o športe tak, že „Aktívnym športovcom je športovec, ktorý sa v poslednom roku zúčastnil najmenej na troch súťažiach organizovaných športovou organizáciou, za ktorú je registrovaný v zdrojovej evidencii; za účasť na súťaži sa nepovažuje účasť na súťaži športu pre všetkých.“. Podľa aktuálneho znenia § 80 ods. 2 písm. r) zákona o športe sa o každej fyzickej osobe v informačnom systéme športu zapisuje len dátum „poslednej účasti na súťaži“. V informačnom systéme športu tak nebude možné odsledovať splnenie podmienky účasti na najmenej na troch súťažiach (čo je údaj vstupujúci do vzorca na výpočet príspevku uznanému športu). Preto navrhujeme § 80 ods. 2 písm. r) zosúladiť s novým znením § 4 ods. 6 zákona o športe. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 32. K čl. I (§ 69 ods. 9) - nad rámec návrhu zákona Navrhujeme na konci odseku 9 pripojiť vetu, ktorá znie: „Po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov ministerstvo školstva dodatočne poskytne športovej organizácii prostriedky, ktoré jej v čase straty spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté a neboli ani použité na plnenie úloh verejného záujmu v danom športe podľa prvej vety, ak športová organizácia riadne splnila podmienky pre obnovenie spôsobilosti podľa § 69 ods. 8.“. Navrhujeme upraviť jednoznačným motivačným pravidlom situáciu, keď športovej organizácii počas straty spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté platby zo štátnych prostriedkov. Aplikačná prax priniesla nejednotné názory na to, či (ne)majú alebo (ne)môžu byť zadržané prostriedky dodatočne po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov poskytnuté príslušnej športovej organizácii. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 36. K čl. I .§ 82 ods. 2 písm. c). - nad rámec návrhu zákona Navrhujeme na konci písmena c) čiarku nahradiť bodkočiarku a pripojiť slová „iné športové organizácie zverejňujú výročnú správu a účtovnú závierku, ak im táto povinnosť vyplýva z § 9 ods. 7.“. Je potrebné zosúladiť znenie § 9 ods. 7, ktoré obsahuje povinnosť zverejňovať výročnú správu v informačnom systéme športu, s ustanovením § 82 ods. 2 upravujúcim prehľad povinne zverejňovaných údajov a dokumentov v tomto informačnom systéme. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 38. K čl. I .§ 96 ods. 2 písm. b). - nad rámec návrhu zákona V § 96 ods. 2 písm. b) navrhujeme na konci pripojiť slová „alebo vykonáva činnosť športového odborníka, hoci nespĺňa podmienku bezúhonnosti podľa § 7 ods. 2 až 4“. Navrhujeme doplniť sankciu za priestupok športového odborníka, ktorý vykonáva činnosť športového odborníka po tom, čo stratil bezúhonnosť. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 40. K čl. I (príloha č. 1) Navrhujeme opraviť nepresný odkaz na čl. 7 ods. 2 Olympijskej charty v prílohe č. 1 zákona o športe, nakoľko do čl. 7 Olympijskej charty boli medzičasom vložené dva nové odseky a bývalý odsek 2, na ktorý pôvodne odkazoval zákon o športe, je teraz odsekom 4. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 37. K čl. I .§ 95 ods. 4 písm. e). - nad rámec návrhu zákona V § 95 ods. 4 písm. e) navrhujeme slová „alebo § 27“ nahradiť slovami „alebo § 28 ods. 1“ vzhľadom na to, že v § 28 ods. 1 sú ustanovené najvýznamnejšie zákazy súvisiace s užívaním olympijskej a paralympijskej symboliky. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) k celému materiálu Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov, víta zámer MŠVVaŠ SR o nastavenie jasných, transparentných a prediktabilných kritérií financovania športu zdravotne postihnutých. Avšak, predkladaný návrh vnímame ako vecne a odborne vágny, rozporuplný, tendenčný a v mnohých aspektoch nereflektujúci na reálne potreby všetkých športových subjektov pôsobiacich v športe zdravotne postihnutých; v dôsledku čoho navrhujeme jeho stiahnutie a prepracovanie. Zároveň máme za to, že rovnako ako pri športe „zdravých“, tak aj v športe zdravotne postihnutých je potrebné, aby došlo jeho k systemizácií a štrukturalizácií, ktorá by principiálne mala kopírovať model aplikovaný v športe „zdravých“, avšak zo zreteľom na špecifiká vzťahujúce sa na šport zdravotne postihnutých). Cieľom predkladaného návrhu má byť vytvorenie prostredia právnej istoty vo všetkých aspektoch, vrátane aspektu financovania. V neposlednom rade máme za to, že je potrebné diferencovať medzi financovaním vrcholového športu zdravotne postihnutých (v zmysle §3 písm. b) príslušného zákona) a štátnou podporou športu pre všetkých (§3 písm e)), vrátane podpory športu zdravotne postihnutých vykonávanom na účel napĺňania sociálneho, kultúrneho a zdravotného prínosu športu (napr. šport na školách, rekreačný šport, atď.) Navrhované percentuálne vyčíslenia príspevkov, okrem nejasnej metodiky zaradenia kategoricky rôznych športových subjektoch resp. aktivít, vychádzajú z nepodložených matematických pomerov a dát, čo v konečnom dôsledku podnecuje úvahy o vytváraní netransparentného prostredia pri alokovaní štátnych prostriedkov. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K § 9 ods. 4 Navrhujeme zvýšenie limitu príjmov na povinnosť vykonania auditu účtovnej závierky a výročnej správy. “(4) Športová organizácia, ktorá je prijímateľom verejných prostriedkov, je povinná mať riadnu účtovnú závierku a výročnú správu overenú audítorom, ak príjem verejných prostriedkov v účtovnom roku, za ktorý je ročná účtovná závierka zostavená, presiahne 200 000 eur, alebo všetky príjmy športovej organizácie v účtovnom roku, za ktorý je ročná účtovná závierka zostavená, presiahnu 800 000 eur. Odôvodnenie: Navrhujeme zvýšiť limit príjmov z verejných prostriedkov a všetkých príjmov športovej organizácie na povinnosť vykonania auditu. Výdavky na overenie účtovnej závierky a výročnej správy športovej organizácie sú neúmerne zaťažujúcou povinnosťou subjektu, ktoré napríklad národný športový zväz hradí z limitovaných prostriedkov na správu a prevádzku podľa § 69 ods. 6 zákona o športe. Pre porovnanie uvádzame limity pre povinný audit pre obchodné spoločnosti uvedené v zákone č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve (i) celková suma majetku presiahla 1 000 000 eur, pričom sumou majetku sa rozumie suma majetku zistená zo súvahy v ocenení neupravenom o položky podľa § 26 ods. 3, (ii) čistý obrat presiahol 2 000 000 eur, (iii) priemerný prepočítaný počet zamestnancov v jednom účtovnom období presiahol 30, pričom obchodná spoločnosť musí presiahnuť aspoň dve spomínané kritériá. Súčasne stanovené hodnoty sú neúmerne nízke voči limitom pre obchodné spoločnosti. Čo sa týka národných športových zväzov v roku 2018 zo 71 uznaných NŠZ malo 29 príspevok uznanému športu nižší ako 100.000 eur (bez povinnosti auditu). V rozmedzí 100-200 tis. eur bolo ďalších 18 národných športových zväzov, ktoré by navýšením dolnej hranice financie za audit ušetrili cca 3000 eur za audit, čo by bolo pre zväzy prínosom aj z dôvodu, že to platia z limitovaných prostriedkov (max. 15% z príspevku uznanému športu, ktoré môžu použiť na správu a prevádzku). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - §77 odsek 2 písmeno g) bod 15 - §77 odsek 2 písmeno g) - navrhujeme zmeniť navrhovanú výšku percentuálneho podielu „1,64%“ na „1,25%“ a na konci navrhovaného textu doplniť nový text „kde platí, že z toho najmenej 0,625% pre šport telesne postihnutých športovcov a najmenej 0,625% pre šport zrakovo postihnutých športovcov“. Znenie odseku 2 písm. g) tak bude nasledovné: g) „vo výške najmenej 1,25% na národný športový projekt podľa §75 ods. 8; kde platí, že z toho najmenej 0,625% pre šport telesne postihnutých športovcov a najmenej 0,625% pre šport zrakovo postihnutých športovcov.“ Zdôvodnenie: Máme za to, že prostriedky alokované v zmysle §75 ods. 8 t.j. „na podporu športu zdravotne postihnutých“ majú za cieľ napĺňať obdobný zámer ako v prípade prostriedkov alokovaných tzv. „uznaným športom“ v prípade športu zdravých. Zo zreteľom na existujúce špecifiká športu zdravotne postihnutých, je však napriek tomu potrebné postupovať obdobne ako pri modeli aplikovanom pri športe zdravých a zachovávať oddelený prístup poskytovania prostriedkov individuálne na úrovni „národných športových organizácií“ - paralympijský, deaflympijský a šport špeciálnych olympiád - (podľa §75 ods. 7 a §77 ods.4 písm.g)) a individuálne na úrovni „národných športových zväzov resp. športových organizácií“ (podľa §75 ods. 8 a §77 ods.2 písm. g)), ktoré v prípade športu zdravotne postihnutých korešpondujú s typom zdravotného postihnutia a nie priradením k športu (uznané športy teda nahrádza asociácia zrakovo postihnutých športovcov a zväz telesne postihnutých športovcov). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - § 77 odsek 2 písmeno f) bod 15 - § 77 odsek 2 písmeno f) - navrhujeme zmeniť navrhovanú výšku percentuálneho podielu „1,86%“ na „2,25%“ a na konci navrhovaného textu doplniť nový text „kde platí, že z toho najmenej 1,25% pre paralympijský šport, najmenej 0,50% pre deaflympijský šport a najmenej 0,50% pre šport špeciálnych olympiád“. Znenie odseku 2 písm. f) tak bude nasledovné: f) „vo výške najmenej 2,25% na národný športový projekt podľa §75 ods. 7; kde platí, že z toho najmenej 1,25% pre paralympijský šport, najmenej 0,50% pre deaflympijský šport a najmenej 0,50% pre šport špeciálnych olympiád“ Zdôvodnenie: V línií a priamej nadväznosti na zdôvodnenie uvedené k bodu 13 - §75 odsek 7 a logické vyústenie spôsobu alokovania prostriedkov podľa §75 ods. 7. Navrhovaný spôsob percentuálneho prerozdelenia je indikatívny a vychádza z rámcového hodnotenia relevantnosti jednotlivých subjektov z hľadiska športového a celospoločenského. Spôsob prerozdelenia príspevku vo výške 2,25% medzi vyššie uvedené tri subjekty však má byť vykonaný na báze objektívneho vyhodnotenia relevantnosti, významu, rozsahu plnenia úloh, kompetencií a ostatných atribútov – t.j. tzv. kumulatívnych kritérií, ktoré by vo svojom súčte stanovovali percentuálna výšku podielu jednotlivému subjektu (Pozn.: prístup obdobný metodike výpočtu príspevkov pre uznané športy pri športe zdravých). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 12. - §75 nový odsek 5 bod 12. - §75 nový odsek 5 – v tretej vete navrhujeme slová „národnej športovej organizácií“ nahradiť slovami „národnému športovému zväzu alebo športovej organizácií“ a pred slovo „športovec“ vložiť slová „zdravotne postihnutý“. V v poslednej vete slová „národná športová organizácia“ nahradiť slovami „národný športový zväz alebo športová organizácia“ a pred slovo „športovcovi“ vložiť slová „zdravotne postihnutému“. Celé znenie textu bude nasledovné: „Ministerstvo školstva poskytuje každoročne príspevok na národný športový projekt podľa odseku 3 písm. c). Výšku príspevku jednotlivým zdravotne postihnutým športovcom určí ministerstvo školstva podľa poradia zdravotne postihnutých športovcov zaradených do zoznamu zdravotne postihnutých športovcov top tímu. Príspevok sa poukazuje národnému športovému zväzu alebo športovej organizácií, ku ktorej má zdravotne postihnutý športovec príslušnosť. Ak národný športový zväz alebo športová organizácia stratila spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov, ministerstvo školstva poukáže príspevok zdravotne postihnutému športovcovi.“ Zdôvodnenie: Subjektmi prijímajúce prostriedky štátneho rozpočtu určené na zabezpečenie príprav zdravotne postihnutých športovcov top tímu by mali byť rovnako ako v prípade „zdravých“ športovcov alokované na príslušné národné športové zväzy resp. športové organizácie, ktorých členom je konkrétny zdravotne postihnutý športovec. Nastavenie inkluzívneho modelu športu (spoločné koncepčné ukotvenie športu zdravých a športu zdravotné postihnutých) je zároveň v súlade s požiadavkami na efektívnu systemizáciu športu zdravotne postihnutých. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 13 - §75 odsek 7 bod 13 - §75 odsek 7 - navrhujeme za slovom „splátkach“ vložiť nový text, ktorý znie: „Ministerstvo školstva ďalej poskytuje každoročne príspevok Deaflympijskému výboru Slovenska a Špeciálnym olympiádam Slovensko v štvrťročných splátkach.“ Znenie odseku tak bude nasledovné: „Ministerstvo školstva poskytuje každoročne príspevok Slovenskému paralympijskému výboru na plnenie úloh podľa §26 ods. 3 v štvrťročných splátkach. Ministerstvo školstva ďalej poskytuje každoročne príspevok Deaflympijskému výboru a Špeciálnym olympiádam Slovensko v štvrťročných splátkach“. Zdôvodnenie: Argumentačný základ rovnaký ako pri pripomienke k bodu 10. - §75 odsek 3 doplnené písmeno d). Funkciu „národnej športovej organizácie“ plnia v prípade športu zdravotne postihnutých okrem Slovenského paralympijského výboru aj športové organizácie zastrešujúce deaflympijský šport a šport špeciálnych olympiád (§24). Referenčne preto, pri identifikácií príjemcov štátnych prostriedkov určených na národný športový projekt pre „národné športové organizácie“, majú figurovať na rovnakej úrovni v rámci toho istého odseku. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - §77 odsek 2 písmená c) a d) bod 15 - §77 odsek 2 písmená c) a d) – navrhujeme zlúčenie písmen c) a d), pričom revidované znenie textu bude nasledovné: „c) vo výške najmenej 7% na národný športový projekt podľa §75 ods.4 a §75 ods.5,“ Zdôvodnenie: príspevky určené na zabezpečenie prípravy športovcov a zdravotne postihnutých športovcov zaradených do zoznamu športovcov a zdravotne postihnutých športovcov top tímu by mali byť alokované z jedného/identického „finančného balíka. Dané nastavenie financovania športovcov top tímu by tak flexibilnejšie dochádzalo reflektovať na potreby súvisiace s každoročne meniacim sa množstvom športovcov napĺňajúcich kritéria zaradenia do top tímu; a zároveň by tak predchádzalo akejkoľvek diskriminácií. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - §77 odsek 2 navrhované písmena e) až g) bod 15 - §77 odsek 2 navrhované písmena e) až g) by sa označovali ako d) až f) Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 20 - §99 odsek 3 bod 20 - §99 odsek 3 – navrhujeme ponechanie celého odseku. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail