LP/2018/201 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

Pridať
ZÁKON
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov


Existujúce pripomienky


Pripomienkujúci subjekt Pripomienka k Text pripomienky Typ Stav Dátum vytvorenia Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I (§ 67 ods. 11) Navrhujeme na konci odseku 11 pripojiť vetu, ktorá znie: “Po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov počas toho istého rozpočtového roku ministerstvo školstva dodatočne poskytne športovej organizácii prostriedky, ktoré jej neboli poskytnuté v čase dočasného pozastavenia spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov.”. Odôvodnenie: Navrhujeme upraviť jednoznačným pravidlom situáciu, keď športovej organizácii počas dočasného pozastavenia spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté platby zo štátnych prostriedkov, ak sa jej dočasné pozastavenie obnovilo počas toho istého rozpočtového roka. Aplikačná prax priniesla nejednotné názory na to, či (ne)majú alebo (ne)môžu byť zadržané prostriedky dodatočne po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov poskytnuté príslušnej športovej organizácii. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPV (Slovenský paralympijský výbor) §6 Navrhujeme zrušenie celého paragrafu §6 športoví odborníci. Do dnešných dní nefunguje informačný systém športu v požadovanej kvalite čo blokuje certifikovanie športových odborníkov a viac ako 700 žiadostí čaká dlhodobo na vybavenie, čo je podľa nášho názoru proti ústavné a reálne hrozia žaloby a finančné škody pre Slovenskú republiku pre neschopnosť vydávať živnostenské oprávnenie a nehovoriac o škodách jednotlivcom, živnostníkom a živiteľom rodín. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPV (Slovenský paralympijský výbor) v zákone 595.2003 §9 ods. 2 písmena ac) Navrhujeme doplniť: odmien za dosiahnuté šprotové výsledky na významných podujatiach. celé znenie po doplnení: v zákone 595/2003 §9 ods. 2 písmena ac) peňažné plnenie a nepeňažné plnenie poskytnuté z prostriedkov štátneho rozpočtu pri príležitosti udeľovania štátnych cien a štátnych vyznamenaní, 59je) odmien za dosiahnuté športové výsledky na významných podujatiach. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPV (Slovenský paralympijský výbor) v zákone 595.2003 §9 ods. 2 písmena ac) Navrhujeme nasledovné doplnenie v zákone 595/2003 §9 ods. 2 písmena ac) odmien za dosiahnuté športové výsledky na významných podujatiach. celé znenie: 595/2003 §9 ods. 2 písmena ac)peňažné plnenie a nepeňažné plnenie poskytnuté z prostriedkov štátneho rozpočtu pri príležitosti udeľovania štátnych cien a štátnych vyznamenaní, 59je) odmien za dosiahnuté športové výsledky na významných podujatiach. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 4. - §26 odsek 1 bod 4. - §26 odsek 1 – navrhujeme upravenie pôvodného znenia paragrafu nahradením slova „zväzy“ slovami „národné športové zväzy a športové organizácie“ pričom celé znenie odseku by bolo nasledovné: „Slovenský paralympijský výbor je národnou športovou organizáciou, ktorá je občianskym združením združujúcim národné športové zväzy a športové organizácie zdravotne postihnutých športovcov“ Zdôvodnenie: navrhované upravenie slova „zväzy“ slovami „národné športové zväzy a športové organizácie“ by tak explicitne zahrnulo celé spektrum športových subjektov zastrešujúcich šport zdravtone postihnutých na úrovni zväzov resp. športových organizácií. Máme za to, že návrh predkladateľa nahradiť slovo „zväzy“ slovom „organizácie“ by viedol k terminologickej nejednoznačnosti vo výklade pojmu „športový zväz“ definovaného v §3 písmene m) príslušného zákona. Pripomíname len, že pod pojmom “športový zväz“ (v súlade s §3 písm. m)) sa na účely tohto zákona rozumie športový zväz ako športová organizácia, ktorá je občianskym združením, združujúca iné športové organizácie, športovcov a športových odborníkov. Zároveň máme za to, že nahradenie slova „zväzy“ slovom „organizácie“ by mohlo viesť k nejasnej interpretácií úloh Slovenského paralympijského výboru ako strešnej organizácie s postavením národného paralympijského výboru (t.j. „národnej športovej organizácie“ na účely výkladu tohto zákona) vo vzťahu k jednotlivým národným športovým zväzom a športovým organizáciám zdravotne postihnutých. Diferenciácia „národnej športovej organizácie“ (SPV) a „národného športového zväzu“ resp. „športovej organizácie“ (zväzy/asociácie/organizácie športu zdravotne postihnutých) by preto, vzhľadom na potrebu ponechania jasnej hierarchizácie športových subjektov a predchádzania prostredia nejasnej terminologickej interpretácie, mala byť ponechaná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K § 69 ods. 5 písm. a) Rozdelenie 15% príspevku na športové kluby Podľa ustanovenia § 69 ods. 5 písm. a) zákona o športe je jediným kritériom rozdelenia príspevku pre kluby kvantitatívne kritérium - počet aktívnych športovcov a družstiev do 23 rokov s minimálne tromi účasťami v súťaži. Ustanovenie nerozlišuje medzi kvalitou aktívnych športovcov v jednotlivých kluboch individuálnych športov a ani medzi kvalitou jednotlivých družstiev v kolektívnych športoch. Nie je správne ani spravodlivé rozdeliť financie pre kluby len podľa počtu aktívnych športovcov a družstiev, keďže je rovnakou mierou paušálne ohodnotený klub, ktorý má aktívnych športovcov do 23 rokov s nízkou výkonnosťou, a aj klub, ktorého športovci dosahujú najvyššie výsledky. Prioritou národného športového zväzu je zvyšovanie výkonnosti svojich športovcov, preto zväzy kladú dôraz na zapracovanie aj kvalitatívnych kritérií do systému rozdelenia financií pre kluby. Pri zachovaní výšky 15% podielu z PUŠ pre športové kluby navrhujeme zvážiť nasledovné doplnenie ustanovenia § 69 ods. 5 písm. a): (5) Národný športový zväz je povinný rozdeliť najmenej a) 15 % finančných prostriedkov z príspevku uznanému športu na účel športu mládeže s jeho príslušnosťou medzi športové kluby; najvyšší orgán národného športového zväzu môže kvalifikovanou väčšinou rozhodnúť, že najmenej 7,5% finančných prostriedkov z príspevku uznanému športu sa rozdelí pomerne medzi športové kluby podľa počtu aktívnych športovcov do 23 rokov v individuálnych športoch alebo počtu súťažiacich družstiev do 23 rokov v kolektívnych športoch a vo zvyšnej výške sa rozdelí medzi športové kluby na základe kvantitatívnych a kvalitatívnych kritérií určených predpisom národného športového zväzu. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 10. - §75 odsek 3 písmeno e) bod 10. - §75 odsek 3 písmeno e) – navrhujeme nahradiť znenie odseku 3 písmena e) nasledovným textom: „e) na športovú činnosť národnému športovému zväzu alebo športovej organizácií pre šport zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia“. Zdôvodnenie: Máme za to, že je potrebné diferencovať medzi financovaním vrcholového športu zdravotne postihnutých (v zmysle §3 písm. b) príslušného zákona) a štátnou podporou športu pre všetkých (§3 písm e)), vrátane podpory športu zdravotne postihnutých vykonávanom na účel napĺňania sociálneho, kultúrneho a zdravotného prínosu športu (napr. šport na školách, rekreačný šport, atď.). Model implementovaný pri športe „zdravých“ by mal byť preto v obdobnej forme aplikovaný aj pri vrcholovom športe; t.j. v prípade športu zdravotne postihnutých by príspevok uznanému športu v športe zdravých bol nahradený/sa de facto rovnal príspevku na národný športový projekt určený na športovú činnosť národného športového zväzu alebo športovej organizácie pre šport zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia. Zároveň by tak došlo k jasnému odlíšeniu medzi financovaním vrcholového športu zdravotne postihnutých a rámcovou (celospoločenskou) podporou športu zdravotne postihnutých, ktorá je obsiahnutá v §70 odseku 1 písm. a), vrátane spôsobu jej financovania (v zmysle §77 odseku 3 písm. a)). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I (§ 69 ods. 1) Navrhujeme na konci odseku 1 pripojiť vetu, ktorá znie: “Stav k tomuto dňu je rozhodujúci pre výpočet príspevku uznanému športu na nasledujúci rok a jeho rozdelenie podľa odseku 5 písm. a) a b). Národný športový zväz predpisom upraví pravidlá použitia tej časti príspevku uznanému športu, na ktorej rozdelenie prijímateľ stratil nárok.”. Odôvodnenie: Na základe poznatkov o problémoch z praxe sa javí ako potrebné v zákone o športe jednoznačne ustanoviť rozhodný deň pre poskytovanie údajov (vstupov do vzorca pre výpočet výšky finančných prostriedkov poskytovaných formou príspevku uznanému športu s tým, že tento deň bude rovnako rozhodný pre ďalšie nadväzujúce delenie finančných prostriedkov z hľadiska nápočtu členskej základne národného športového zväzu (pre rozdeľovanie objemu 15% z príspevku uznanému športu medzi jednotlivcov a družstvá). Stanoví sa jednoznačne deň, ktorý bude rozhodujúci z pohľadu stavu evidencie, či už zdrojovej evidencie národného športového zväzu a v prípade riadneho spustenia informačného systému športu, aj stavu evidencie údajov v ňom. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) §16 odsek 1 písmeno b) §16 odsek 1 písmeno b) – navrhujeme za slová „na území Slovenskej republiky,“ vložiť „alebo pre šport zdravotne postihnutých vykonáva výlučnú pôsobnosť na území Slovenskej republiky pre šport zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia“, pričom celé znenie textu by bolo nasledovné: „vykonáva výlučnú pôsobnosť pre príslušný šport na území Slovenskej republiky, alebo pre šport zdravotne postihnutých vykonáva výlučnú pôsobnosť na území Slovenskej republiky pre šport zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia“ Poznámka: SPV je v zmysle Zákona o športe klasifikované ako „národná športová organizácia“, pričom podľa aktuálneho znenia zákona (§26 odsek 1) „vykonáva výlučnú pôsobnosť na celom území SR pre športy zdravotne postihnutých uznané Medzinárodným paralympijskym výborom“. Problematickým však je, že podľa zákona je jednou z podmienok/kritérií pre naplnenia statusu „národného športového zväzu“ vykonávanie výlučnej pôsobnosti pre príslušný šport na území SR (v zmysle §16 odsek 1 písm. b)). Toto je pri športe zdravotne postihnutých fakticky nenaplniteľné, nakoľko jednotlivé národné športové zväzy zdravotne postihnutých vykonávajú výlučnú pôsobnosť na území SR nie na základe pôsobnosti v konkrétnom športe, ale na základe ich pôsobnosti v športe zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia – t.j. telesne postihnutí, zrakovo postihnutí, mentálne postihnutí, atď. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I (§ 69 ods. 9) Navrhujeme na konci odseku 9 pripojiť vetu, ktorá znie: “Po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov ministerstvo školstva dodatočne poskytne športovej organizácii prostriedky, ktoré jej v čase straty spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté a neboli ani použité na plnenie úloh verejného záujmu v danom športe podľa prvej vety, ak športová organizácia riadne splnila podmienky pre obnovenie spôsobilosti podľa § 69 ods. 8 v tom istom rozpočtovom roku.”. Odôvodnenie: Navrhujeme upraviť jednoznačným motivačným pravidlom situáciu, keď športovej organizácii počas straty spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté platby zo štátnych prostriedkov. Aplikačná prax priniesla nejednotné názory na to, či (ne)majú alebo (ne)môžu byť zadržané prostriedky dodatočne po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov poskytnuté príslušnej športovej organizácii. Zároveň je potrebné, aby obnovenie spôsobilosti nastalo v tom istom rozpočtovom roku, keďže prostriedky zo štátneho rozpočtu sa viažu na príslušný rozpočtový rok. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) §26 odsek 2 §26 odsek 2 – navrhujeme vypustiť slovo „výlučnú“, alternatívne nahradiť slová „vykonáva výlučnú pôsobnosť“ slovom „zastrešuje“ a vypustiť slovo „pre“ Zdôvodnenie: Úlohou Slovenského paralympijského výboru ako „národnej športovej organizácie“ je rámcové zastrešenie paralympijského športu v Slovenskej republike, ktoré prirodzene vyplýva z jeho pozície národného paralympijského výboru. Účelom strešného hnutia paralympijského športu by však nemala byť monopolizácia riadenia jednotlivých paralympijských športov, rovnako ako ani kumulácia resp. prelínanie postavenia „národnej športovej organizácie“ a „národného športového zväzu“. Na obdobnom základe funguje aj postavenie Slovenského olympijského výboru a postavenie jednotlivých národných športových zväzov zdravých. (Zadefinovanie SPV ako národnej športovej organizácie s výlučnou pôsobnosťou na celom území SR totižto v princípe znemožňuje jednotlivým zväzom zdravotne postihnutých nadobudnúť štatút „národného športového zväzu“). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 10. - §75 odsek 3 doplnené písmeno d) bod 10. - §75 odsek 3 doplnené písmeno d) – navrhujeme za slová „Slovenského paralympijského výboru“ doplniť „a športových organizácií pre deaflympijský šport a šport špeciálnych olympiád“, pričom celé znenie textu by bolo nasledovné: „zabezpečenie plnenia úloh Slovenského paralympijského výboru a športových organizácií pre deaflympijský šport a šport špeciálnych olympiád,“ Zdôvodnenie: V súlade s §24 príslušného zákona plní v športe zdravotne postihnutých funkciu „národnej športovej organizácie“ okrem Slovenského paralympijského výboru aj športové organizácie zastrešujúce deaflympijský šport a šport špeciálnych olympiád. Z vyššie uvedeného dôvodu, ako aj z dôvodu zachovania nediskriminačného princípu vnímame zjednotenie postavenia všetkých troch vyššie spomenutých subjektov za logické a právne korektné. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K § 9 ods. 4 Vzhľadom na zvýšenú administratívnu a s tým spojenú finančnú záťaž malých športových organizácií a športových zväzov, navrhujeme zvýšenie limitu príjmov na povinnosť vykonania auditu účtovnej závierky a výročnej správy, a to aspoň na dvojnásobnú hodnotu oproti aktuálnemu zneniu. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) k celému materiálu Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov, víta zámer MŠVVaŠ SR o nastavenie jasných, transparentných a prediktabilných kritérií financovania športu zdravotne postihnutých. Avšak, predkladaný návrh vnímame ako vecne a odborne vágny, rozporuplný, tendenčný a v mnohých aspektoch nereflektujúci na reálne potreby všetkých športových subjektov pôsobiacich v športe zdravotne postihnutých; v dôsledku čoho navrhujeme jeho stiahnutie a prepracovanie. Zároveň máme za to, že rovnako ako pri športe „zdravých“, tak aj v športe zdravotne postihnutých je potrebné, aby došlo jeho k systemizácií a štrukturalizácií, ktorá by principiálne mala kopírovať model aplikovaný v športe „zdravých“, avšak zo zreteľom na špecifiká vzťahujúce sa na šport zdravotne postihnutých). Cieľom predkladaného návrhu má byť vytvorenie prostredia právnej istoty vo všetkých aspektoch, vrátane aspektu financovania. V neposlednom rade máme za to, že je potrebné diferencovať medzi financovaním vrcholového športu zdravotne postihnutých (v zmysle §3 písm. b) príslušného zákona) a štátnou podporou športu pre všetkých (§3 písm e)), vrátane podpory športu zdravotne postihnutých vykonávanom na účel napĺňania sociálneho, kultúrneho a zdravotného prínosu športu (napr. šport na školách, rekreačný šport, atď.) Navrhované percentuálne vyčíslenia príspevkov, okrem nejasnej metodiky zaradenia kategoricky rôznych športových subjektoch resp. aktivít, vychádzajú z nepodložených matematických pomerov a dát, čo v konečnom dôsledku podnecuje úvahy o vytváraní netransparentného prostredia pri alokovaní štátnych prostriedkov. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K § 9 ods. 4 Navrhujeme zvýšenie limitu príjmov na povinnosť vykonania auditu účtovnej závierky a výročnej správy. “(4) Športová organizácia, ktorá je prijímateľom verejných prostriedkov, je povinná mať riadnu účtovnú závierku a výročnú správu overenú audítorom, ak príjem verejných prostriedkov v účtovnom roku, za ktorý je ročná účtovná závierka zostavená, presiahne 200 000 eur, alebo všetky príjmy športovej organizácie v účtovnom roku, za ktorý je ročná účtovná závierka zostavená, presiahnu 800 000 eur. Odôvodnenie: Navrhujeme zvýšiť limit príjmov z verejných prostriedkov a všetkých príjmov športovej organizácie na povinnosť vykonania auditu. Výdavky na overenie účtovnej závierky a výročnej správy športovej organizácie sú neúmerne zaťažujúcou povinnosťou subjektu, ktoré napríklad národný športový zväz hradí z limitovaných prostriedkov na správu a prevádzku podľa § 69 ods. 6 zákona o športe. Pre porovnanie uvádzame limity pre povinný audit pre obchodné spoločnosti uvedené v zákone č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve (i) celková suma majetku presiahla 1 000 000 eur, pričom sumou majetku sa rozumie suma majetku zistená zo súvahy v ocenení neupravenom o položky podľa § 26 ods. 3, (ii) čistý obrat presiahol 2 000 000 eur, (iii) priemerný prepočítaný počet zamestnancov v jednom účtovnom období presiahol 30, pričom obchodná spoločnosť musí presiahnuť aspoň dve spomínané kritériá. Súčasne stanovené hodnoty sú neúmerne nízke voči limitom pre obchodné spoločnosti. Čo sa týka národných športových zväzov v roku 2018 zo 71 uznaných NŠZ malo 29 príspevok uznanému športu nižší ako 100.000 eur (bez povinnosti auditu). V rozmedzí 100-200 tis. eur bolo ďalších 18 národných športových zväzov, ktoré by navýšením dolnej hranice financie za audit ušetrili cca 3000 eur za audit, čo by bolo pre zväzy prínosom aj z dôvodu, že to platia z limitovaných prostriedkov (max. 15% z príspevku uznanému športu, ktoré môžu použiť na správu a prevádzku). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - §77 odsek 2 písmeno g) bod 15 - §77 odsek 2 písmeno g) - navrhujeme zmeniť navrhovanú výšku percentuálneho podielu „1,64%“ na „1,25%“ a na konci navrhovaného textu doplniť nový text „kde platí, že z toho najmenej 0,625% pre šport telesne postihnutých športovcov a najmenej 0,625% pre šport zrakovo postihnutých športovcov“. Znenie odseku 2 písm. g) tak bude nasledovné: g) „vo výške najmenej 1,25% na národný športový projekt podľa §75 ods. 8; kde platí, že z toho najmenej 0,625% pre šport telesne postihnutých športovcov a najmenej 0,625% pre šport zrakovo postihnutých športovcov.“ Zdôvodnenie: Máme za to, že prostriedky alokované v zmysle §75 ods. 8 t.j. „na podporu športu zdravotne postihnutých“ majú za cieľ napĺňať obdobný zámer ako v prípade prostriedkov alokovaných tzv. „uznaným športom“ v prípade športu zdravých. Zo zreteľom na existujúce špecifiká športu zdravotne postihnutých, je však napriek tomu potrebné postupovať obdobne ako pri modeli aplikovanom pri športe zdravých a zachovávať oddelený prístup poskytovania prostriedkov individuálne na úrovni „národných športových organizácií“ - paralympijský, deaflympijský a šport špeciálnych olympiád - (podľa §75 ods. 7 a §77 ods.4 písm.g)) a individuálne na úrovni „národných športových zväzov resp. športových organizácií“ (podľa §75 ods. 8 a §77 ods.2 písm. g)), ktoré v prípade športu zdravotne postihnutých korešpondujú s typom zdravotného postihnutia a nie priradením k športu (uznané športy teda nahrádza asociácia zrakovo postihnutých športovcov a zväz telesne postihnutých športovcov). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - § 77 odsek 2 písmeno f) bod 15 - § 77 odsek 2 písmeno f) - navrhujeme zmeniť navrhovanú výšku percentuálneho podielu „1,86%“ na „2,25%“ a na konci navrhovaného textu doplniť nový text „kde platí, že z toho najmenej 1,25% pre paralympijský šport, najmenej 0,50% pre deaflympijský šport a najmenej 0,50% pre šport špeciálnych olympiád“. Znenie odseku 2 písm. f) tak bude nasledovné: f) „vo výške najmenej 2,25% na národný športový projekt podľa §75 ods. 7; kde platí, že z toho najmenej 1,25% pre paralympijský šport, najmenej 0,50% pre deaflympijský šport a najmenej 0,50% pre šport špeciálnych olympiád“ Zdôvodnenie: V línií a priamej nadväznosti na zdôvodnenie uvedené k bodu 13 - §75 odsek 7 a logické vyústenie spôsobu alokovania prostriedkov podľa §75 ods. 7. Navrhovaný spôsob percentuálneho prerozdelenia je indikatívny a vychádza z rámcového hodnotenia relevantnosti jednotlivých subjektov z hľadiska športového a celospoločenského. Spôsob prerozdelenia príspevku vo výške 2,25% medzi vyššie uvedené tri subjekty však má byť vykonaný na báze objektívneho vyhodnotenia relevantnosti, významu, rozsahu plnenia úloh, kompetencií a ostatných atribútov – t.j. tzv. kumulatívnych kritérií, ktoré by vo svojom súčte stanovovali percentuálna výšku podielu jednotlivému subjektu (Pozn.: prístup obdobný metodike výpočtu príspevkov pre uznané športy pri športe zdravých). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 12. - §75 nový odsek 5 bod 12. - §75 nový odsek 5 – v tretej vete navrhujeme slová „národnej športovej organizácií“ nahradiť slovami „národnému športovému zväzu alebo športovej organizácií“ a pred slovo „športovec“ vložiť slová „zdravotne postihnutý“. V v poslednej vete slová „národná športová organizácia“ nahradiť slovami „národný športový zväz alebo športová organizácia“ a pred slovo „športovcovi“ vložiť slová „zdravotne postihnutému“. Celé znenie textu bude nasledovné: „Ministerstvo školstva poskytuje každoročne príspevok na národný športový projekt podľa odseku 3 písm. c). Výšku príspevku jednotlivým zdravotne postihnutým športovcom určí ministerstvo školstva podľa poradia zdravotne postihnutých športovcov zaradených do zoznamu zdravotne postihnutých športovcov top tímu. Príspevok sa poukazuje národnému športovému zväzu alebo športovej organizácií, ku ktorej má zdravotne postihnutý športovec príslušnosť. Ak národný športový zväz alebo športová organizácia stratila spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov, ministerstvo školstva poukáže príspevok zdravotne postihnutému športovcovi.“ Zdôvodnenie: Subjektmi prijímajúce prostriedky štátneho rozpočtu určené na zabezpečenie príprav zdravotne postihnutých športovcov top tímu by mali byť rovnako ako v prípade „zdravých“ športovcov alokované na príslušné národné športové zväzy resp. športové organizácie, ktorých členom je konkrétny zdravotne postihnutý športovec. Nastavenie inkluzívneho modelu športu (spoločné koncepčné ukotvenie športu zdravých a športu zdravotné postihnutých) je zároveň v súlade s požiadavkami na efektívnu systemizáciu športu zdravotne postihnutých. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 13 - §75 odsek 7 bod 13 - §75 odsek 7 - navrhujeme za slovom „splátkach“ vložiť nový text, ktorý znie: „Ministerstvo školstva ďalej poskytuje každoročne príspevok Deaflympijskému výboru Slovenska a Špeciálnym olympiádam Slovensko v štvrťročných splátkach.“ Znenie odseku tak bude nasledovné: „Ministerstvo školstva poskytuje každoročne príspevok Slovenskému paralympijskému výboru na plnenie úloh podľa §26 ods. 3 v štvrťročných splátkach. Ministerstvo školstva ďalej poskytuje každoročne príspevok Deaflympijskému výboru a Špeciálnym olympiádam Slovensko v štvrťročných splátkach“. Zdôvodnenie: Argumentačný základ rovnaký ako pri pripomienke k bodu 10. - §75 odsek 3 doplnené písmeno d). Funkciu „národnej športovej organizácie“ plnia v prípade športu zdravotne postihnutých okrem Slovenského paralympijského výboru aj športové organizácie zastrešujúce deaflympijský šport a šport špeciálnych olympiád (§24). Referenčne preto, pri identifikácií príjemcov štátnych prostriedkov určených na národný športový projekt pre „národné športové organizácie“, majú figurovať na rovnakej úrovni v rámci toho istého odseku. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - §77 odsek 2 písmená c) a d) bod 15 - §77 odsek 2 písmená c) a d) – navrhujeme zlúčenie písmen c) a d), pričom revidované znenie textu bude nasledovné: „c) vo výške najmenej 7% na národný športový projekt podľa §75 ods.4 a §75 ods.5,“ Zdôvodnenie: príspevky určené na zabezpečenie prípravy športovcov a zdravotne postihnutých športovcov zaradených do zoznamu športovcov a zdravotne postihnutých športovcov top tímu by mali byť alokované z jedného/identického „finančného balíka. Dané nastavenie financovania športovcov top tímu by tak flexibilnejšie dochádzalo reflektovať na potreby súvisiace s každoročne meniacim sa množstvom športovcov napĺňajúcich kritéria zaradenia do top tímu; a zároveň by tak predchádzalo akejkoľvek diskriminácií. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail