ZMOS (Združenie miest a obcí Slovenska) | | Za poslednú vetu navrhujeme vloženie novej vety, ktorá znie: „Úrad zabezpečuje poskytnutie výpisu z evidencie podľa druhej vety prostredníctvom orgánu verejnej moci, ktorý vedie evidenciu. Odôvodnenie: Ide o splnomocnenie pre úrad, v záujme získania právne relevantných informácií priamo od orgánu verejnej moci, ktorý vedie evidenciu. Túto pripomienku považujeme za obyčajnú. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
ZMOS (Združenie miest a obcí Slovenska) | | Za slovo „predpis“ sa vkladajú slová „alebo písomné poverenie“. Odôvodnenie: Napr.: § 13 ods. 5 a §13b ods. 3 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších právnych predpisov; zákon č. 211/2000 Z.z. kontextovo aj § 19 ods. 2 zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám. V uvedených situáciách nie je určenie rozsahu oprávnenia viazané na formu interného predpisu, vyžaduje sa však písomná forma. Z uvedeného dôvodu požadujeme, aby bol text návrhu v príslušnom ustanovení upravený tak, ako navrhujeme. Túto pripomienku považujeme za zásadnú. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
ZMOS (Združenie miest a obcí Slovenska) | | Odporúčame formulovať ustanovenie subsidiárne. Primárne by mala vzniknúť povinnosť bezodkladne požiadať o zrušenie mandátneho certifikátu orgánu verejnej moci, ktorý vedie evidenciu; subsidiárne, ak takého orgánu niet, by mala byť povinnosť mandanta, a až v prípade, že ani toto nie je možné, ako uplatnenie zásady ultima ratio, môže byť povinnosť prenesená na mandatára. Zachovanie navrhovaného znenia by znamenalo, že by úrad mohol pristupovať k sankcionovaniu aj osobu, ktorej bol vydaný mandátny certifikát, ktorého zrušenie už požiadal mandant a to len z dôvodu, že povinnosť je neštruktúrovane ukladaná rovnako voči všetkým účastníkom vzťahov. Na okraj poznamenávame, že fyzická osoba nemôže mať postavenie orgánu verejnej moci. Túto pripomienku považujeme za obyčajnú. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MVSR (Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky) | | 5. Návrh zákona nešpecifikuje povinnosti podpisovateľa či pôvodcu pečate, ktoré navrhujeme do návrhu zákona dopracovať. V prípade zmien údajov v kvalifikovanom certifikáte (napr. zmena mena) nie je definovaná povinnosť podpisovateľa či pôvodcu pečate požiadať o zrušenie kvalifikovaného certifikátu. | Zásadná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
ÚVSR (Úrad vlády Slovenskej republiky) | | V odkaze 24 pod čiarou na str. 5 žiadame text: „zákona č. 570/2009 Z.z.“ nahradiť textom: „neskorších predpisov“. Odôvodnenie: Predmetný zákon bol novelizovaný viacerými predpismi. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MVSR (Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky) | | 4. Ustanovenie § 16 ods. 4 žiadame vypustiť v plnom rozsahu. Odôvodnenie: Zmeny týkajúce sa architektúry eGovernmentu musia byť predložené a schválené Architektonickou kanceláriou verejnej správy a musia byť koncepčne podložené dôvodmi, ktoré zabezpečia koordinovaný postup a súlad navrhovaných zmien s celkovou architektúrou eGovernmentu. Tieto koncepcie neboli ani prerokované s Ministerstvom vnútra SR na žiadnom rokovaní Architektonickej kancelárie verejnej správy. | Zásadná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | | Znenie odseku 2 odporúčam terminologicky zosúladiť s § 7 ods. 1 písm. c) zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a pojem „výnosy pokút“ nahradiť pojmom „pokuty“, pretože pojem „výnos“ je ponímaný ako úžitok vzniknutý z týchto príjmov. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MVSR (Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky) | | 3. Vzhľadom na potrebu jednotnej legislatívnej úpravy žiadame, aby bolo v § 14 ods. 1 a 2 presne definované, ktoré záväzné štandardy je úrad splnomocnený vydať. Akákoľvek zmena vo formátoch uvedených v § 14 ods. 1 písm. b) bude mať dopad na existujúce informačné systémy verejnej správy a ich nevyhnutné prispôsobenie sa takýmto zmenám (a teda aj ďalšie investície). | Zásadná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | | 1. V odseku 2 písm. b) žiadam vypustiť slová „alebo uplynutí platnosti certifikátov“, z dôvodu zbytočného administratívneho zaťaženia poskytovateľov kvalifikovaných dôveryhodných služieb, pretože táto informácia je obsiahnutá už v každom certifikáte, ktorý je poskytovateľ služby povinný oznamovať úradu. 2. V odseku 3 je potrebné vypustiť slová „na adrese elektronickej schránky úradu alebo prostredníctvom elektronickej podateľne18)“, z dôvodu nesúladu s právnou úpravou elektronického doručovania podľa zákona o e-Governmente, podľa ktorej sa doručuje do elektronickej schránky, a nie do podateľne | Zásadná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | | Žiadam upraviť dobu uchovávania dokumentov na desať rokov, pretože navrhovaných 30 rokov znevýhodňuje poskytovateľov kvalifikovaných dôveryhodných služieb v Slovenskej republike a výrazne zvyšuje prevádzkové náklady spojené s plnením tejto požiadavky. | Zásadná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | | Znenie § 3 ods. 2 a § 10 ods. 8 je potrebné vypustiť, pretože ide o nepriamu novelu zákona o správnych poplatkoch, ktorý rieši, čo „podlieha“ správnym poplatkom. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | | Návrh je potrebné zosúladiť s Legislatívnymi pravidlami vlády SR (ďalej len „LPV) a s ich prílohami (napríklad v čl. I § 4 ods. 1 slovo „predchádzajúcej „ nahradiť slovom „prvej“ a v odseku 2 druhej vete slová „V prípade“ vypustiť ako nadbytočné, v § 8 ods. 1 slová „alebo orgán“ nahradiť slovami „alebo orgánu“, v § 10 ods. 4 až 6 a 8 slovo „odseku“ nahradiť slovom „odsekov“, v § 11 ods. 1 písm. h) a n), § 13 ods. 3, § 14 ods. 1 písm. b), čl. II bode 3 ods. 2 a bode 4 vypustiť slovo „najmä“ alebo ho nahradiť iným vhodným výrazom, v § 13 ods. 1 a 2 slová „môže uložiť“ nahradiť slovom „uloží“; v čl. II, IV a V úvodných vetách správne uviesť všetky novely zákonov; v čl. II bod 1 zosúladiť s bodom 34 prílohy č. 5 LPV). | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
ÚNMSSR (Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky) | | Odporúčame odkaz 32 nahradiť odkazom 17 a poznámku pod čiarou k odkazu 32 vypustiť. Rovnako navrhujeme z rovnakého dôvodu vypustiť odkaz na poznámku pod čiarou 49. Odôvodnenie: Odkaz na poznámku pod čiarou 32 navrhujeme vypustiť z dôvodu, že už v odkaze 17 sa odkazuje na čl. 24 ods. 4 nariadenia (EÚ) č. 910/2014. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
ÚNMSSR (Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky) | | Odporúčame za slová „Poznámka pod čiarou k odkazu 12e“ doplniť slová „a 12f“. Odôvodnenie: Legislatívno-technická pripomienka. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
ÚNMSSR (Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky) | | Odporúčame v uvádzacej vete slová „sa odsek 2 na konci dopĺňa vetou, ktorá znie„ nahradiť slovami „ods. 2 sa na konci pripája táto veta“. Odôvodnenie: Legislatívno-technická pripomienka, zosúladenie s prílohou č. 5, čl. 34 Legislatívnych pravidiel vlády Slovenskej republiky. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
OAPSVLÚVSR (Odbor aproximácie práva sekcie vládnej legislatívy Úradu vlády SR) | | V čl. I § 9 ods. 4 návrhu zákona odporúčame predkladateľovi pri pojme „podľa všeobecne záväzných právnych predpisov“ odkázať pomocou poznámky pod čiarou na všeobecne záväzné právne predpisy, na základe ktorých vzniká a zaniká dané oprávnenie v zmysle čl. I § 9 ods. 4 návrhu zákona. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
OAPSVLÚVSR (Odbor aproximácie práva sekcie vládnej legislatívy Úradu vlády SR) | | V bode 3 písm. a) doložky zlučiteľnosti žiadame predkladateľa uviesť primárne právo Európskej únie, v ktorom je problematika návrhu zákona upravená. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
OAPSVLÚVSR (Odbor aproximácie práva sekcie vládnej legislatívy Úradu vlády SR) | | 2. V čl. I návrhu zákona odporúčame predkladateľovi poznámky pod čiarou k odkazu č. 18, č. 43 a č. 48 upraviť v zmysle prílohy č. 5 bod 48 k Legislatívnym pravidlám vlády SR. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | | V odseku 1 písm. b) žiadam vypustiť text „najmä overovanie kvalifikovaného elektronického podpisu alebo kvalifikovanej elektronickej pečate, formáty kvalifikovaného elektronického podpisu alebo kvalifikovanej elektronickej pečate, formáty kvalifikovaných certifikátov, formáty pre informácie o štatúte platnosti alebo zrušenia kvalifikovaného certifikátu (OCSP/CRL)“, pretože tieto náležitosti nemôžu byť z dôvodu interoperability upravené na národnej úrovni. | Zásadná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
MVSR (Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky) | | 2. V § 12 navrhujeme z dôvodu nejednoznačnosti konkretizovať, k čomu môže osoba vykonávajúca kontrolu za účelom výkonu dohľadu vyžadovať od poskytovateľa dôveryhodných služieb prístup v jeho informačnom systéme. Pojem „nevyhnutná miera“ použitý v uvedenom paragrafe, túto skutočnosť dostatočne nevystihuje. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 3.5.2016 | Detail |
| | | | | | |