LP/2018/201 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

Pridať
ZÁKON
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov


Existujúce pripomienky


Pripomienkujúci subjekt Pripomienka k Text pripomienky Typ Stav Dátum vytvorenia Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 32. K čl. I (§ 69 ods. 9) - nad rámec návrhu zákona Navrhujeme na konci odseku 9 pripojiť vetu, ktorá znie: „Po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov ministerstvo školstva dodatočne poskytne športovej organizácii prostriedky, ktoré jej v čase straty spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté a neboli ani použité na plnenie úloh verejného záujmu v danom športe podľa prvej vety, ak športová organizácia riadne splnila podmienky pre obnovenie spôsobilosti podľa § 69 ods. 8.“. Navrhujeme upraviť jednoznačným motivačným pravidlom situáciu, keď športovej organizácii počas straty spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté platby zo štátnych prostriedkov. Aplikačná prax priniesla nejednotné názory na to, či (ne)majú alebo (ne)môžu byť zadržané prostriedky dodatočne po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov poskytnuté príslušnej športovej organizácii. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 36. K čl. I .§ 82 ods. 2 písm. c). - nad rámec návrhu zákona Navrhujeme na konci písmena c) čiarku nahradiť bodkočiarku a pripojiť slová „iné športové organizácie zverejňujú výročnú správu a účtovnú závierku, ak im táto povinnosť vyplýva z § 9 ods. 7.“. Je potrebné zosúladiť znenie § 9 ods. 7, ktoré obsahuje povinnosť zverejňovať výročnú správu v informačnom systéme športu, s ustanovením § 82 ods. 2 upravujúcim prehľad povinne zverejňovaných údajov a dokumentov v tomto informačnom systéme. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 38. K čl. I .§ 96 ods. 2 písm. b). - nad rámec návrhu zákona V § 96 ods. 2 písm. b) navrhujeme na konci pripojiť slová „alebo vykonáva činnosť športového odborníka, hoci nespĺňa podmienku bezúhonnosti podľa § 7 ods. 2 až 4“. Navrhujeme doplniť sankciu za priestupok športového odborníka, ktorý vykonáva činnosť športového odborníka po tom, čo stratil bezúhonnosť. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 40. K čl. I (príloha č. 1) Navrhujeme opraviť nepresný odkaz na čl. 7 ods. 2 Olympijskej charty v prílohe č. 1 zákona o športe, nakoľko do čl. 7 Olympijskej charty boli medzičasom vložené dva nové odseky a bývalý odsek 2, na ktorý pôvodne odkazoval zákon o športe, je teraz odsekom 4. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 37. K čl. I .§ 95 ods. 4 písm. e). - nad rámec návrhu zákona V § 95 ods. 4 písm. e) navrhujeme slová „alebo § 27“ nahradiť slovami „alebo § 28 ods. 1“ vzhľadom na to, že v § 28 ods. 1 sú ustanovené najvýznamnejšie zákazy súvisiace s užívaním olympijskej a paralympijskej symboliky. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 31. K čl. I (§ 69 ods. 6) - nad rámec návrhu zákona Výdavky na správu a prevádzku národného športového zväzu, ktoré po novele zákona od 1. januára 2017 nesmú prekročiť 15 % z ročných príjmov národného športového zväzu z príspevku uznanému športu, sú nastavené v nízkej výške. Znenie zákona nezohľadňuje, že v týchto 15 % môžu byť zahrnuté aj náklady na správu športovísk, respektíve na údržbu už vybudovanej infraštruktúry osobitného významu, ktoré môžu u niektorých národných športových zväzov spolu s režijnými výdavkami výrazne prekročiť navrhovaných 15 %. Zároveň u malých národných športových zväzov s nízkou absolútnou výškou príspevku uznanému športu môžu náklady na správu a prevádzku objektívne prekročiť súčasný limit 15 %, pritom národný športový zväz je povinný zabezpečiť všetky úlohy vyplývajúce z ustanovení zákona o športe a všetky zväzy musia plniť aj úlohy vo vzťahu ku svojej medzinárodnej športovej organizácii. Rozsah týchto úloh spadajúcich pod správu a prevádzku národného športového zväzu (náklady max. 15 %) pri malom, strednom i veľkom zväze je porovnateľný, avšak na druhej strane je rozdiel, keď sa 15 % vypočítava zo sumy 20 000 eur alebo 30 000 eur ako majú malé zväzy, z 200 000 eur ako majú stredné zväzy alebo z 1 miliónu eur a viac ako majú veľké zväzy. Preto navrhujeme tento podiel vypustiť, zvýšiť na 25 % alebo odstupňovať maximálnu hranicu podľa veľkosti príspevku uznanému športu pre príslušný národný športový zväz. Ďalším systémovým riešením by mohlo byť zavedenie tzv. administratívneho paušálu garantovaného pre všetky národné športové zväzy v rovnakej výške, ktorý by mal zabezpečiť základné fungovanie sekretariátu národného športového zväzu pri plnení úloh ustanovených zákonom o športe. Prípadne by mohla byť riešením primeraným k oprávneným potrebám národných športových zväzov kombinácia týchto dvoch pravidiel, t. j. ustanovenie administratívneho paušálu, čo by bolo veľkou pomocou najmä pre menšie zväzy (napríklad s výškou príspevku uznanému športu do 100 000 eur) a percentuálne obmedzenie pre stredné a väčšie zväzy vo výške 20 %. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 44. K zákonu č. 580.2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95.2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov Vzhľadom na znenie prechodného ustanovenia § 38ei zákona o zdravotnom poistení účinného od 1. januára 2017, podľa ktorého: “Zamestnanec na účely tohto zákona nie je v období od 1. januára 2017 do 31. decembra 2018 fyzická osoba, ktorá odplatne vykonáva šport za športovú organizáciu na základe zmluvy o profesionálnom vykonávaní športu podľa osobitného predpisu.”, navrhujeme novelou zákona o zdravotnom poistení vytvoriť na prechodné obdobie osobitné riešenie. Platenie odvodov v plnej výške by vážne poškodilo ekonomiku beztak stratových slovenských klubov a mnohé by sa rozhodovali o ukončení svojej činnosti, niektoré už svoju činnosť na úrovni dospelých aj ukončili (napríklad basketbalové kluby Good Angels Košice a KB Košice). Preto navrhujeme schváliť vecné riešenie problému profesionálnych klubov, ktoré bude vyvážené pre všetky dotknuté záujmové skupiny i pre štát, t. j. nie iba ďalšie posunutie prechodného obdobia „odvodových prázdnin“. Je potrebné navrhnúť také riešenie, ktoré bude znamenať, že profesionálni športovci sa stanú súčasťou sociálneho systému Slovenskej republiky, hoci v osobitnom režime, a to až do času, kým profesionálne kluby nebudú ekonomicky pripravené platiť za športovcov plné odvody. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 42. K zákonu č. 461.2003 Z. z. o sociálnom poistení Vzhľadom na znenie prechodného ustanovenia § 293do účinného od 1. januára 2016, podľa ktorého: „Zamestnanec podľa tohto zákona nie je v období od 1. januára 2016 do 31. decembra 2018 fyzická osoba v právnom vzťahu na základe zmluvy o profesionálnom vykonávaní športu podľa osobitného predpisu.“, navrhujeme novelou zákona o sociálnom poistení vytvoriť na prechodné obdobie osobitné riešenie. Platenie odvodov v plnej výške by vážne poškodilo ekonomiku beztak stratových slovenských klubov a mnohé by sa rozhodovali o ukončení svojej činnosti, niektoré už svoju činnosť na úrovni dospelých aj ukončili (napríklad basketbalové kluby Good Angels Košice a KB Košice). Preto navrhujeme schváliť vecné riešenie problému profesionálnych klubov, ktoré bude vyvážené pre všetky dotknuté záujmové skupiny i pre štát, t. j. nie iba ďalšie posunutie prechodného obdobia „odvodových prázdnin“. Je potrebné navrhnúť také riešenie, ktoré bude znamenať, že profesionálni športovci sa stanú súčasťou sociálneho systému Slovenskej republiky, hoci v osobitnom režime, a to až do času, kým profesionálne kluby nebudú ekonomicky pripravené platiť za športovcov plné odvody. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) 34. K § 77 ods. 1 písm. a) a ods. 4 - nad rámec návrhu zákona Vzhľadom na poznatky o nesprávnej aplikácii zákona o športe pri určení garantovanej výšky prostriedkov štátneho prostriedku určených pre šport, a to aj napriek úpravám vykonaným v § 77 novelou zákona o športe č. 335/2017 Z. z., navrhujeme opätovne zvážiť precizáciu ustanovení § 77 tak, aby ministerstvo školstva i ostatné subjekty práva dokázali v zákone o štátnom rozpočte na príslušný rok a jeho prílohách úplne jednoznačne identifikovať zákonom garantovanú minimálnu čiastku určenú pre šport v rozpočtovej kapitole ministerstva školstva, a to podľa konkrétnej položky uvedenej v „schválenom“ znení zákona o štátnom rozpočte na príslušný rok, a to bez ohľadu na pôvodný návrh rozpočtu ministerstva školstva, keďže rozhodujúce je schválené znenie zákona o štátnom rozpočte, do ktorého môžu byť zapracované pozmeňovacie návrhy vlády Slovenskej republiky a poslancov Národnej rady Slovenskej republiky schválené v rámci schváleného znenia návrhu zákona. Táto pripomienka je zásadná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I .§ 80 ods. 2 písm. r). Navrhujeme uviesť znenie písmena r) v tomto znení: “r) dátumy posledných troch účastí na súťaži,” Novela zákona o športe s účinnosťou od 1.1.2017 zmenila definíciu aktívneho športovca v § 4 ods. 6 nasledovne: “(6) Aktívnym športovcom je športovec, ktorý sa v poslednom roku zúčastnil najmenej na troch súťažiach organizovaných športovou organizáciou, za ktorú je registrovaný v zdrojovej evidencii; za účasť na súťaži sa nepovažuje účasť na súťaži športu pre všetkých.“. Odôvodnenie: Podľa aktuálneho znenia § 80 ods. 2 písm. r.) zákona o športe sa o každej fyzickej osobe v informačnom systéme športu zapisuje len dátum “poslednej účasti na súťaži”. Aj pri funkčnom informačnom systéme športu potom nebude možné odsledovať splnenie podmienky účasti na najmenej na troch súťažiach (čo je údaj vstupujúci do vzorca na výpočet príspevku uznanému športu), preto navrhujeme § 80 ods. 2 písm. r) upraviť. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I (§ 67 ods. 11) Navrhujeme na konci odseku 11 pripojiť vetu, ktorá znie: “Po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov počas toho istého rozpočtového roku ministerstvo školstva dodatočne poskytne športovej organizácii prostriedky, ktoré jej neboli poskytnuté v čase dočasného pozastavenia spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov.”. Odôvodnenie: Navrhujeme upraviť jednoznačným pravidlom situáciu, keď športovej organizácii počas dočasného pozastavenia spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté platby zo štátnych prostriedkov, ak sa jej dočasné pozastavenie obnovilo počas toho istého rozpočtového roka. Aplikačná prax priniesla nejednotné názory na to, či (ne)majú alebo (ne)môžu byť zadržané prostriedky dodatočne po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov poskytnuté príslušnej športovej organizácii. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPV (Slovenský paralympijský výbor) §6 Navrhujeme zrušenie celého paragrafu §6 športoví odborníci. Do dnešných dní nefunguje informačný systém športu v požadovanej kvalite čo blokuje certifikovanie športových odborníkov a viac ako 700 žiadostí čaká dlhodobo na vybavenie, čo je podľa nášho názoru proti ústavné a reálne hrozia žaloby a finančné škody pre Slovenskú republiku pre neschopnosť vydávať živnostenské oprávnenie a nehovoriac o škodách jednotlivcom, živnostníkom a živiteľom rodín. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPV (Slovenský paralympijský výbor) v zákone 595.2003 §9 ods. 2 písmena ac) Navrhujeme doplniť: odmien za dosiahnuté šprotové výsledky na významných podujatiach. celé znenie po doplnení: v zákone 595/2003 §9 ods. 2 písmena ac) peňažné plnenie a nepeňažné plnenie poskytnuté z prostriedkov štátneho rozpočtu pri príležitosti udeľovania štátnych cien a štátnych vyznamenaní, 59je) odmien za dosiahnuté športové výsledky na významných podujatiach. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPV (Slovenský paralympijský výbor) v zákone 595.2003 §9 ods. 2 písmena ac) Navrhujeme nasledovné doplnenie v zákone 595/2003 §9 ods. 2 písmena ac) odmien za dosiahnuté športové výsledky na významných podujatiach. celé znenie: 595/2003 §9 ods. 2 písmena ac)peňažné plnenie a nepeňažné plnenie poskytnuté z prostriedkov štátneho rozpočtu pri príležitosti udeľovania štátnych cien a štátnych vyznamenaní, 59je) odmien za dosiahnuté športové výsledky na významných podujatiach. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 4. - §26 odsek 1 bod 4. - §26 odsek 1 – navrhujeme upravenie pôvodného znenia paragrafu nahradením slova „zväzy“ slovami „národné športové zväzy a športové organizácie“ pričom celé znenie odseku by bolo nasledovné: „Slovenský paralympijský výbor je národnou športovou organizáciou, ktorá je občianskym združením združujúcim národné športové zväzy a športové organizácie zdravotne postihnutých športovcov“ Zdôvodnenie: navrhované upravenie slova „zväzy“ slovami „národné športové zväzy a športové organizácie“ by tak explicitne zahrnulo celé spektrum športových subjektov zastrešujúcich šport zdravtone postihnutých na úrovni zväzov resp. športových organizácií. Máme za to, že návrh predkladateľa nahradiť slovo „zväzy“ slovom „organizácie“ by viedol k terminologickej nejednoznačnosti vo výklade pojmu „športový zväz“ definovaného v §3 písmene m) príslušného zákona. Pripomíname len, že pod pojmom “športový zväz“ (v súlade s §3 písm. m)) sa na účely tohto zákona rozumie športový zväz ako športová organizácia, ktorá je občianskym združením, združujúca iné športové organizácie, športovcov a športových odborníkov. Zároveň máme za to, že nahradenie slova „zväzy“ slovom „organizácie“ by mohlo viesť k nejasnej interpretácií úloh Slovenského paralympijského výboru ako strešnej organizácie s postavením národného paralympijského výboru (t.j. „národnej športovej organizácie“ na účely výkladu tohto zákona) vo vzťahu k jednotlivým národným športovým zväzom a športovým organizáciám zdravotne postihnutých. Diferenciácia „národnej športovej organizácie“ (SPV) a „národného športového zväzu“ resp. „športovej organizácie“ (zväzy/asociácie/organizácie športu zdravotne postihnutých) by preto, vzhľadom na potrebu ponechania jasnej hierarchizácie športových subjektov a predchádzania prostredia nejasnej terminologickej interpretácie, mala byť ponechaná. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K § 69 ods. 5 písm. a) Rozdelenie 15% príspevku na športové kluby Podľa ustanovenia § 69 ods. 5 písm. a) zákona o športe je jediným kritériom rozdelenia príspevku pre kluby kvantitatívne kritérium - počet aktívnych športovcov a družstiev do 23 rokov s minimálne tromi účasťami v súťaži. Ustanovenie nerozlišuje medzi kvalitou aktívnych športovcov v jednotlivých kluboch individuálnych športov a ani medzi kvalitou jednotlivých družstiev v kolektívnych športoch. Nie je správne ani spravodlivé rozdeliť financie pre kluby len podľa počtu aktívnych športovcov a družstiev, keďže je rovnakou mierou paušálne ohodnotený klub, ktorý má aktívnych športovcov do 23 rokov s nízkou výkonnosťou, a aj klub, ktorého športovci dosahujú najvyššie výsledky. Prioritou národného športového zväzu je zvyšovanie výkonnosti svojich športovcov, preto zväzy kladú dôraz na zapracovanie aj kvalitatívnych kritérií do systému rozdelenia financií pre kluby. Pri zachovaní výšky 15% podielu z PUŠ pre športové kluby navrhujeme zvážiť nasledovné doplnenie ustanovenia § 69 ods. 5 písm. a): (5) Národný športový zväz je povinný rozdeliť najmenej a) 15 % finančných prostriedkov z príspevku uznanému športu na účel športu mládeže s jeho príslušnosťou medzi športové kluby; najvyšší orgán národného športového zväzu môže kvalifikovanou väčšinou rozhodnúť, že najmenej 7,5% finančných prostriedkov z príspevku uznanému športu sa rozdelí pomerne medzi športové kluby podľa počtu aktívnych športovcov do 23 rokov v individuálnych športoch alebo počtu súťažiacich družstiev do 23 rokov v kolektívnych športoch a vo zvyšnej výške sa rozdelí medzi športové kluby na základe kvantitatívnych a kvalitatívnych kritérií určených predpisom národného športového zväzu. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 10. - §75 odsek 3 písmeno e) bod 10. - §75 odsek 3 písmeno e) – navrhujeme nahradiť znenie odseku 3 písmena e) nasledovným textom: „e) na športovú činnosť národnému športovému zväzu alebo športovej organizácií pre šport zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia“. Zdôvodnenie: Máme za to, že je potrebné diferencovať medzi financovaním vrcholového športu zdravotne postihnutých (v zmysle §3 písm. b) príslušného zákona) a štátnou podporou športu pre všetkých (§3 písm e)), vrátane podpory športu zdravotne postihnutých vykonávanom na účel napĺňania sociálneho, kultúrneho a zdravotného prínosu športu (napr. šport na školách, rekreačný šport, atď.). Model implementovaný pri športe „zdravých“ by mal byť preto v obdobnej forme aplikovaný aj pri vrcholovom športe; t.j. v prípade športu zdravotne postihnutých by príspevok uznanému športu v športe zdravých bol nahradený/sa de facto rovnal príspevku na národný športový projekt určený na športovú činnosť národného športového zväzu alebo športovej organizácie pre šport zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia. Zároveň by tak došlo k jasnému odlíšeniu medzi financovaním vrcholového športu zdravotne postihnutých a rámcovou (celospoločenskou) podporou športu zdravotne postihnutých, ktorá je obsiahnutá v §70 odseku 1 písm. a), vrátane spôsobu jej financovania (v zmysle §77 odseku 3 písm. a)). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I (§ 69 ods. 1) Navrhujeme na konci odseku 1 pripojiť vetu, ktorá znie: “Stav k tomuto dňu je rozhodujúci pre výpočet príspevku uznanému športu na nasledujúci rok a jeho rozdelenie podľa odseku 5 písm. a) a b). Národný športový zväz predpisom upraví pravidlá použitia tej časti príspevku uznanému športu, na ktorej rozdelenie prijímateľ stratil nárok.”. Odôvodnenie: Na základe poznatkov o problémoch z praxe sa javí ako potrebné v zákone o športe jednoznačne ustanoviť rozhodný deň pre poskytovanie údajov (vstupov do vzorca pre výpočet výšky finančných prostriedkov poskytovaných formou príspevku uznanému športu s tým, že tento deň bude rovnako rozhodný pre ďalšie nadväzujúce delenie finančných prostriedkov z hľadiska nápočtu členskej základne národného športového zväzu (pre rozdeľovanie objemu 15% z príspevku uznanému športu medzi jednotlivcov a družstvá). Stanoví sa jednoznačne deň, ktorý bude rozhodujúci z pohľadu stavu evidencie, či už zdrojovej evidencie národného športového zväzu a v prípade riadneho spustenia informačného systému športu, aj stavu evidencie údajov v ňom. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) §16 odsek 1 písmeno b) §16 odsek 1 písmeno b) – navrhujeme za slová „na území Slovenskej republiky,“ vložiť „alebo pre šport zdravotne postihnutých vykonáva výlučnú pôsobnosť na území Slovenskej republiky pre šport zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia“, pričom celé znenie textu by bolo nasledovné: „vykonáva výlučnú pôsobnosť pre príslušný šport na území Slovenskej republiky, alebo pre šport zdravotne postihnutých vykonáva výlučnú pôsobnosť na území Slovenskej republiky pre šport zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia“ Poznámka: SPV je v zmysle Zákona o športe klasifikované ako „národná športová organizácia“, pričom podľa aktuálneho znenia zákona (§26 odsek 1) „vykonáva výlučnú pôsobnosť na celom území SR pre športy zdravotne postihnutých uznané Medzinárodným paralympijskym výborom“. Problematickým však je, že podľa zákona je jednou z podmienok/kritérií pre naplnenia statusu „národného športového zväzu“ vykonávanie výlučnej pôsobnosti pre príslušný šport na území SR (v zmysle §16 odsek 1 písm. b)). Toto je pri športe zdravotne postihnutých fakticky nenaplniteľné, nakoľko jednotlivé národné športové zväzy zdravotne postihnutých vykonávajú výlučnú pôsobnosť na území SR nie na základe pôsobnosti v konkrétnom športe, ale na základe ich pôsobnosti v športe zdravotne postihnutých podľa typu postihnutia – t.j. telesne postihnutí, zrakovo postihnutí, mentálne postihnutí, atď. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I (§ 69 ods. 9) Navrhujeme na konci odseku 9 pripojiť vetu, ktorá znie: “Po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov ministerstvo školstva dodatočne poskytne športovej organizácii prostriedky, ktoré jej v čase straty spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté a neboli ani použité na plnenie úloh verejného záujmu v danom športe podľa prvej vety, ak športová organizácia riadne splnila podmienky pre obnovenie spôsobilosti podľa § 69 ods. 8 v tom istom rozpočtovom roku.”. Odôvodnenie: Navrhujeme upraviť jednoznačným motivačným pravidlom situáciu, keď športovej organizácii počas straty spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté platby zo štátnych prostriedkov. Aplikačná prax priniesla nejednotné názory na to, či (ne)majú alebo (ne)môžu byť zadržané prostriedky dodatočne po obnovení spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov poskytnuté príslušnej športovej organizácii. Zároveň je potrebné, aby obnovenie spôsobilosti nastalo v tom istom rozpočtovom roku, keďže prostriedky zo štátneho rozpočtu sa viažu na príslušný rozpočtový rok. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) §26 odsek 2 §26 odsek 2 – navrhujeme vypustiť slovo „výlučnú“, alternatívne nahradiť slová „vykonáva výlučnú pôsobnosť“ slovom „zastrešuje“ a vypustiť slovo „pre“ Zdôvodnenie: Úlohou Slovenského paralympijského výboru ako „národnej športovej organizácie“ je rámcové zastrešenie paralympijského športu v Slovenskej republike, ktoré prirodzene vyplýva z jeho pozície národného paralympijského výboru. Účelom strešného hnutia paralympijského športu by však nemala byť monopolizácia riadenia jednotlivých paralympijských športov, rovnako ako ani kumulácia resp. prelínanie postavenia „národnej športovej organizácie“ a „národného športového zväzu“. Na obdobnom základe funguje aj postavenie Slovenského olympijského výboru a postavenie jednotlivých národných športových zväzov zdravých. (Zadefinovanie SPV ako národnej športovej organizácie s výlučnou pôsobnosťou na celom území SR totižto v princípe znemožňuje jednotlivým zväzom zdravotne postihnutých nadobudnúť štatút „národného športového zväzu“). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 10. - §75 odsek 3 doplnené písmeno d) bod 10. - §75 odsek 3 doplnené písmeno d) – navrhujeme za slová „Slovenského paralympijského výboru“ doplniť „a športových organizácií pre deaflympijský šport a šport špeciálnych olympiád“, pričom celé znenie textu by bolo nasledovné: „zabezpečenie plnenia úloh Slovenského paralympijského výboru a športových organizácií pre deaflympijský šport a šport špeciálnych olympiád,“ Zdôvodnenie: V súlade s §24 príslušného zákona plní v športe zdravotne postihnutých funkciu „národnej športovej organizácie“ okrem Slovenského paralympijského výboru aj športové organizácie zastrešujúce deaflympijský šport a šport špeciálnych olympiád. Z vyššie uvedeného dôvodu, ako aj z dôvodu zachovania nediskriminačného princípu vnímame zjednotenie postavenia všetkých troch vyššie spomenutých subjektov za logické a právne korektné. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K § 9 ods. 4 Vzhľadom na zvýšenú administratívnu a s tým spojenú finančnú záťaž malých športových organizácií a športových zväzov, navrhujeme zvýšenie limitu príjmov na povinnosť vykonania auditu účtovnej závierky a výročnej správy, a to aspoň na dvojnásobnú hodnotu oproti aktuálnemu zneniu. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) k celému materiálu Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov, víta zámer MŠVVaŠ SR o nastavenie jasných, transparentných a prediktabilných kritérií financovania športu zdravotne postihnutých. Avšak, predkladaný návrh vnímame ako vecne a odborne vágny, rozporuplný, tendenčný a v mnohých aspektoch nereflektujúci na reálne potreby všetkých športových subjektov pôsobiacich v športe zdravotne postihnutých; v dôsledku čoho navrhujeme jeho stiahnutie a prepracovanie. Zároveň máme za to, že rovnako ako pri športe „zdravých“, tak aj v športe zdravotne postihnutých je potrebné, aby došlo jeho k systemizácií a štrukturalizácií, ktorá by principiálne mala kopírovať model aplikovaný v športe „zdravých“, avšak zo zreteľom na špecifiká vzťahujúce sa na šport zdravotne postihnutých). Cieľom predkladaného návrhu má byť vytvorenie prostredia právnej istoty vo všetkých aspektoch, vrátane aspektu financovania. V neposlednom rade máme za to, že je potrebné diferencovať medzi financovaním vrcholového športu zdravotne postihnutých (v zmysle §3 písm. b) príslušného zákona) a štátnou podporou športu pre všetkých (§3 písm e)), vrátane podpory športu zdravotne postihnutých vykonávanom na účel napĺňania sociálneho, kultúrneho a zdravotného prínosu športu (napr. šport na školách, rekreačný šport, atď.) Navrhované percentuálne vyčíslenia príspevkov, okrem nejasnej metodiky zaradenia kategoricky rôznych športových subjektoch resp. aktivít, vychádzajú z nepodložených matematických pomerov a dát, čo v konečnom dôsledku podnecuje úvahy o vytváraní netransparentného prostredia pri alokovaní štátnych prostriedkov. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K § 9 ods. 4 Navrhujeme zvýšenie limitu príjmov na povinnosť vykonania auditu účtovnej závierky a výročnej správy. “(4) Športová organizácia, ktorá je prijímateľom verejných prostriedkov, je povinná mať riadnu účtovnú závierku a výročnú správu overenú audítorom, ak príjem verejných prostriedkov v účtovnom roku, za ktorý je ročná účtovná závierka zostavená, presiahne 200 000 eur, alebo všetky príjmy športovej organizácie v účtovnom roku, za ktorý je ročná účtovná závierka zostavená, presiahnu 800 000 eur. Odôvodnenie: Navrhujeme zvýšiť limit príjmov z verejných prostriedkov a všetkých príjmov športovej organizácie na povinnosť vykonania auditu. Výdavky na overenie účtovnej závierky a výročnej správy športovej organizácie sú neúmerne zaťažujúcou povinnosťou subjektu, ktoré napríklad národný športový zväz hradí z limitovaných prostriedkov na správu a prevádzku podľa § 69 ods. 6 zákona o športe. Pre porovnanie uvádzame limity pre povinný audit pre obchodné spoločnosti uvedené v zákone č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve (i) celková suma majetku presiahla 1 000 000 eur, pričom sumou majetku sa rozumie suma majetku zistená zo súvahy v ocenení neupravenom o položky podľa § 26 ods. 3, (ii) čistý obrat presiahol 2 000 000 eur, (iii) priemerný prepočítaný počet zamestnancov v jednom účtovnom období presiahol 30, pričom obchodná spoločnosť musí presiahnuť aspoň dve spomínané kritériá. Súčasne stanovené hodnoty sú neúmerne nízke voči limitom pre obchodné spoločnosti. Čo sa týka národných športových zväzov v roku 2018 zo 71 uznaných NŠZ malo 29 príspevok uznanému športu nižší ako 100.000 eur (bez povinnosti auditu). V rozmedzí 100-200 tis. eur bolo ďalších 18 národných športových zväzov, ktoré by navýšením dolnej hranice financie za audit ušetrili cca 3000 eur za audit, čo by bolo pre zväzy prínosom aj z dôvodu, že to platia z limitovaných prostriedkov (max. 15% z príspevku uznanému športu, ktoré môžu použiť na správu a prevádzku). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - §77 odsek 2 písmeno g) bod 15 - §77 odsek 2 písmeno g) - navrhujeme zmeniť navrhovanú výšku percentuálneho podielu „1,64%“ na „1,25%“ a na konci navrhovaného textu doplniť nový text „kde platí, že z toho najmenej 0,625% pre šport telesne postihnutých športovcov a najmenej 0,625% pre šport zrakovo postihnutých športovcov“. Znenie odseku 2 písm. g) tak bude nasledovné: g) „vo výške najmenej 1,25% na národný športový projekt podľa §75 ods. 8; kde platí, že z toho najmenej 0,625% pre šport telesne postihnutých športovcov a najmenej 0,625% pre šport zrakovo postihnutých športovcov.“ Zdôvodnenie: Máme za to, že prostriedky alokované v zmysle §75 ods. 8 t.j. „na podporu športu zdravotne postihnutých“ majú za cieľ napĺňať obdobný zámer ako v prípade prostriedkov alokovaných tzv. „uznaným športom“ v prípade športu zdravých. Zo zreteľom na existujúce špecifiká športu zdravotne postihnutých, je však napriek tomu potrebné postupovať obdobne ako pri modeli aplikovanom pri športe zdravých a zachovávať oddelený prístup poskytovania prostriedkov individuálne na úrovni „národných športových organizácií“ - paralympijský, deaflympijský a šport špeciálnych olympiád - (podľa §75 ods. 7 a §77 ods.4 písm.g)) a individuálne na úrovni „národných športových zväzov resp. športových organizácií“ (podľa §75 ods. 8 a §77 ods.2 písm. g)), ktoré v prípade športu zdravotne postihnutých korešpondujú s typom zdravotného postihnutia a nie priradením k športu (uznané športy teda nahrádza asociácia zrakovo postihnutých športovcov a zväz telesne postihnutých športovcov). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - § 77 odsek 2 písmeno f) bod 15 - § 77 odsek 2 písmeno f) - navrhujeme zmeniť navrhovanú výšku percentuálneho podielu „1,86%“ na „2,25%“ a na konci navrhovaného textu doplniť nový text „kde platí, že z toho najmenej 1,25% pre paralympijský šport, najmenej 0,50% pre deaflympijský šport a najmenej 0,50% pre šport špeciálnych olympiád“. Znenie odseku 2 písm. f) tak bude nasledovné: f) „vo výške najmenej 2,25% na národný športový projekt podľa §75 ods. 7; kde platí, že z toho najmenej 1,25% pre paralympijský šport, najmenej 0,50% pre deaflympijský šport a najmenej 0,50% pre šport špeciálnych olympiád“ Zdôvodnenie: V línií a priamej nadväznosti na zdôvodnenie uvedené k bodu 13 - §75 odsek 7 a logické vyústenie spôsobu alokovania prostriedkov podľa §75 ods. 7. Navrhovaný spôsob percentuálneho prerozdelenia je indikatívny a vychádza z rámcového hodnotenia relevantnosti jednotlivých subjektov z hľadiska športového a celospoločenského. Spôsob prerozdelenia príspevku vo výške 2,25% medzi vyššie uvedené tri subjekty však má byť vykonaný na báze objektívneho vyhodnotenia relevantnosti, významu, rozsahu plnenia úloh, kompetencií a ostatných atribútov – t.j. tzv. kumulatívnych kritérií, ktoré by vo svojom súčte stanovovali percentuálna výšku podielu jednotlivému subjektu (Pozn.: prístup obdobný metodike výpočtu príspevkov pre uznané športy pri športe zdravých). Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 12. - §75 nový odsek 5 bod 12. - §75 nový odsek 5 – v tretej vete navrhujeme slová „národnej športovej organizácií“ nahradiť slovami „národnému športovému zväzu alebo športovej organizácií“ a pred slovo „športovec“ vložiť slová „zdravotne postihnutý“. V v poslednej vete slová „národná športová organizácia“ nahradiť slovami „národný športový zväz alebo športová organizácia“ a pred slovo „športovcovi“ vložiť slová „zdravotne postihnutému“. Celé znenie textu bude nasledovné: „Ministerstvo školstva poskytuje každoročne príspevok na národný športový projekt podľa odseku 3 písm. c). Výšku príspevku jednotlivým zdravotne postihnutým športovcom určí ministerstvo školstva podľa poradia zdravotne postihnutých športovcov zaradených do zoznamu zdravotne postihnutých športovcov top tímu. Príspevok sa poukazuje národnému športovému zväzu alebo športovej organizácií, ku ktorej má zdravotne postihnutý športovec príslušnosť. Ak národný športový zväz alebo športová organizácia stratila spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov, ministerstvo školstva poukáže príspevok zdravotne postihnutému športovcovi.“ Zdôvodnenie: Subjektmi prijímajúce prostriedky štátneho rozpočtu určené na zabezpečenie príprav zdravotne postihnutých športovcov top tímu by mali byť rovnako ako v prípade „zdravých“ športovcov alokované na príslušné národné športové zväzy resp. športové organizácie, ktorých členom je konkrétny zdravotne postihnutý športovec. Nastavenie inkluzívneho modelu športu (spoločné koncepčné ukotvenie športu zdravých a športu zdravotné postihnutých) je zároveň v súlade s požiadavkami na efektívnu systemizáciu športu zdravotne postihnutých. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 13 - §75 odsek 7 bod 13 - §75 odsek 7 - navrhujeme za slovom „splátkach“ vložiť nový text, ktorý znie: „Ministerstvo školstva ďalej poskytuje každoročne príspevok Deaflympijskému výboru Slovenska a Špeciálnym olympiádam Slovensko v štvrťročných splátkach.“ Znenie odseku tak bude nasledovné: „Ministerstvo školstva poskytuje každoročne príspevok Slovenskému paralympijskému výboru na plnenie úloh podľa §26 ods. 3 v štvrťročných splátkach. Ministerstvo školstva ďalej poskytuje každoročne príspevok Deaflympijskému výboru a Špeciálnym olympiádam Slovensko v štvrťročných splátkach“. Zdôvodnenie: Argumentačný základ rovnaký ako pri pripomienke k bodu 10. - §75 odsek 3 doplnené písmeno d). Funkciu „národnej športovej organizácie“ plnia v prípade športu zdravotne postihnutých okrem Slovenského paralympijského výboru aj športové organizácie zastrešujúce deaflympijský šport a šport špeciálnych olympiád (§24). Referenčne preto, pri identifikácií príjemcov štátnych prostriedkov určených na národný športový projekt pre „národné športové organizácie“, majú figurovať na rovnakej úrovni v rámci toho istého odseku. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - §77 odsek 2 písmená c) a d) bod 15 - §77 odsek 2 písmená c) a d) – navrhujeme zlúčenie písmen c) a d), pričom revidované znenie textu bude nasledovné: „c) vo výške najmenej 7% na národný športový projekt podľa §75 ods.4 a §75 ods.5,“ Zdôvodnenie: príspevky určené na zabezpečenie prípravy športovcov a zdravotne postihnutých športovcov zaradených do zoznamu športovcov a zdravotne postihnutých športovcov top tímu by mali byť alokované z jedného/identického „finančného balíka. Dané nastavenie financovania športovcov top tímu by tak flexibilnejšie dochádzalo reflektovať na potreby súvisiace s každoročne meniacim sa množstvom športovcov napĺňajúcich kritéria zaradenia do top tímu; a zároveň by tak predchádzalo akejkoľvek diskriminácií. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 15 - §77 odsek 2 navrhované písmena e) až g) bod 15 - §77 odsek 2 navrhované písmena e) až g) by sa označovali ako d) až f) Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SAZPŠ (Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov) bod 20 - §99 odsek 3 bod 20 - §99 odsek 3 – navrhujeme ponechanie celého odseku. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K čl. I (§ 68 ods. 5) Navrhujeme upraviť príslušné ustanovenie v tom zmysle, aby v konečnom dôsledku rozhodlo o váhe športových odvetví alebo kategórií navrhnutých NŠZ ministerstvo školstva. To zabezpečí vyššiu mieru objektivity ako keď uvedené váhy určujú NŠZ, ktoré môžu mať tendenciu prispôsobovať váhy s ohľadom na lepšie výsledky bez zohľadnenia parametrov stanovených zákonom, čo zároveň môže vyvolávať zbytočné polemiky medzi jednotlivými NŠZ. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K čl. I .§ 42 ods. 2 písm. a) Na konci písmena a) navrhujeme pripojiť slová “ak predpis NŠZ a predpis medzinárodnej ŠO alebo kolektívna zmluva upravuje podmienky okamžitého skončenia zmluvného vzťahu pre športovca výhodnejšie, postupuje sa podľa týchto predpisov” alebo navrhujeme doplniť do spoločného ustanovenia § 46 nový odsek 9, ktorý znie: “(9) Ak predpis medzinárodnej ŠO a predpis NŠZ alebo kolektívna zmluva obsahuje úpravu pravidiel zmluvného vzťahu športovca so ŠO vykonávajúcich športovú činnosť v ich pôsobnosti výhodnejšie pre športovca, ako je upravená v tejto hlave, použije sa výhodnejšia úprava.” Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K čl. I .§ 69 ods. 5 písm. a) Navrhujeme v rámci ustanovenia § 69 ods. 5 písm. a) umožniť NŠZ pri rozdelení príspevku pre kluby okrem kvantitatívnych kritérií pre istú časť rozdeľovaného príspevku aj kvalitatívne kritériá, napr. úroveň súťaže pri kolektívnych športoch, rebríčkové postavenie športovcov v individuálnych športoch apod. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K čl. I (§ 67 ods. 11) S ohľadom na praktickú aplikáciu zákona navrhujeme upraviť jednoznačným pravidlom situáciu, keď ŠO počas dočasného pozastavenia spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov neboli poskytnuté platby zo štátnych prostriedkov, ak sa jej dočasné pozastavenie obnovilo počas toho istého rozpočtového roka. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K § 36 Navrhujeme doplniť nový odsek 3, ktorého predmetom bude úprava, ktorá zamedzí ŠO zmluvne dojednať so športovcom dodatočnú lehotu po lehote splatnosti na úhradu splatnej mzdy a ostatných peňažných plnení súvisiacich s vykonávaním športu. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K § 9 ods. 7 Navrhujeme nahradiť slová “v registri” slovami “vo verejnej časti registra”, a to za účelom zjednodušenia možnej kontroly plnenia povinnosti ŠO podľa § 9 ods. 7 zákona o športe Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K čl. I (§ 66 ods. 2) Navrhujeme zamedziť duplicitné vedenie dvoch samostatných účtov na príjem verejných prostriedkov napr. podľa § 66 ods. 2 a § 66 ods. 3 zmenou znenia § 66 ods. 2. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K čl. I (§ 65 ods. 6) Navrhujeme odstrániť duplicitu povinnosti zverejňovania použitia príspevku uznanému športu podľa § 69 ods. 4 a § 65 ods. 6. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K čl. I .§ 80 ods. 2 písm. r) Navrhujeme upraviť znenie písmena r) nasledovne: “r) dátumy posledných troch účastí na súťaži,” Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I .§ 69 ods. 5 písm. b) a c). Novela zákona o športe č. 354/2016 Z. z. s účinnosťou od 1.1.2017 zaviedla v § 69 ods. 5 a 6 zákona bez akejkoľvek dopadovej analýzy či odbornej diskusie povinné percentuálne limity rozdelenia príspevku uznanému športu národnými športovými zväzmi pre športové kluby podľa počtu družstiev alebo jednotlivcov (najmenej 15%), na talentovanú mládež (najmenej 20%), na športovú reprezentáciu (najmenej 25%), na správu a prevádzku národného športového zväzu (najviac 15%) a na športovú infraštruktúru (najviac 30%). Všetky národné športové zväzy majú rovnaký cieľ – zvyšovanie členskej základne a dosahovanie lepších výsledkov v reprezentácii mládeže i dospelých. Tento cieľ je determinovaný okrem samotnej súťaživej podstaty športu aj vzorcom na výpočet príspevku uznanému športu, ktorý je najvýznamnejším zdrojom príjmov národných športových zväzov uznaných športov. Vzhľadom na rozmanitosť jednotlivých druhov uznaných športov, ich potrieb a priorít, sezónnosť, nákladovosť, veľkosť národného športového zväzu, objem jeho príjmov, počet aktívnych športovcov na vrcholovej úrovni, resp. na nižšej výkonnostnej úrovni či na úrovni športu pre všetkých, ako aj počet organizovaných domácich a zahraničných športových podujatí v súťažnom období, nie je možné tento cieľ optimálne dosahovať za podmienok, že zákon “zhora” stanoví limity a kritériá jednotlivých skupín výdavkov pre národné športové zväzy podľa rovnakej schémy, t.j. pre všetkých rovnako napriek všetkým ich rozdielom. Zákon o športe priniesol do športu transparentný motivačný koncept, ktorého podstatou je súťaž zväzov o dosiahnutie čo najlepších parametrov do vzorca, na základe ktorého sú odmeňované štátom za dodaný výsledok v príslušnom športe formou príspevku uznanému športu. V rámci tohto konceptu dostali národné športové zväzy výmenou za transparentnosť ich hospodárenia a fungovania voľnosť v strategickom rozhodovaní o spôsobe transparentného použitia prostriedkov získaných z príspevku uznanému športu, pričom ich zodpovednosť voči príslušnému športovému hnutiu i voči štátu a jeho občanom je determinovaná dosahovaním športových výsledkov, t. j. parametrov do vzorca, od ktorých závisí výška štátom garantovaného financovania ich športu v ďalšom rozpočtovom roku. Určenie toho, na čo sa použijú finančné prostriedky a kvantitatívne a kvalitatívne kritériá ich rozdelenia, by mali byť vo výhradnej kompetencii i zodpovednosti každého národného športového zväzu. Priority zväzov a ich športov a športových odvetví či disciplín nie je možné stanoviť rovnakým zákonným ustanovením paušálne pre rôzne športy. Každý šport má svoje vlastné špecifiká, systém prípravy, organizácie súťaží, starostlivosti o talentovanú mládež, zabezpečenie športovej reprezentácie a pod. Tieto atribúty sa v jednotlivých športoch podstatne líšia, je veľký rozdiel medzi prípravou v individuálnych a kolektívnych športoch, v technických športoch, v športoch kde existuje len niekoľko málo aktívnych klubov a v olympijských a neolympijských športoch. Zavedenie limitov je zároveň administratívne náročnejšie pre všetky národné športové zväzy, keďže musia interne dôkladne sledovať použitie príspevku uznanému športu na jednotlivé zákonom ustanovené účely, čo zbytočne komplikuje rozhodovanie o rozdelení príspevku uznanému športu, jeho efektívne použitie z hľadiska sledovaného cieľa a aj vyúčtovanie vo vzťahu k ministerstvu školstva, obzvlášť v športoch s viacerými športovými odvetviami. Na stretnutiach predstaviteľov športových zväzov na rôznych úrovniach je toto ustanovenie jednoznačne kritizované a sú silné hlasy požadujúce jeho úpravu, keďže je v rozpore s potrebami športového hnutia. Navrhujeme preto pre športové zväzy, ktorým sa príspevok uznanému športu počíta podľa kritérií uvedených vo vzorci zrušiť povinné percentuálne limity použitia príspevku uznanému športu na účel rozvoja talentovaných športovcov /§ 69 ods. 5 písm. b)/ a na účel športovej reprezentácie /§ 69 ods. 5 písm. c)/, ktoré sa v praxi absolútne neosvedčili, práve naopak skomplikovali fungovanie (plánovanie, prípravu návrhu rozpočtu, zohľadnenie športových priorít) národných športových zväzov. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I (§ 65 ods. 6) Navrhujeme na konci § 65 ods. 6 bodku nahradiť čiarkou a pripojiť slová “alebo ak použitie prostriedkov poskytnutých zo štátneho rozpočtu nezverejňuje národný športový zväz podľa § 69 ods. 4.”. Odôvodnenie: Zverejňovanie použitia príspevku uznanému športu je podľa súčasného znenia zákona duplicitné. Zverejňuje ho národný športový zväz podľa § 69 ods. 4, pričom použitie má podľa § 65 ods. 6 zverejňovať aj každá športová organizácia, teda napr. aj športový klub, ktorý dostane verejné prostriedky od národného športového zväzu a je prijímateľom prostriedkov zo štátneho rozpočtu. Keďže národný športový zväz zverejňuje použitie príspevku uznanému športu v tej istej podrobnej štruktúre, v akej ich použije klub (a ten zasiela svoje vyúčtovanie zväzu), v praxi dochádza k požiadavke duplicitného zverejňovania, čo nie je potrebné a je administratívne náročné pre športové kluby. Navrhovaným doplnením znenia v § 65 ods. 6 by sa táto duplicita odstránila. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I .§ 7 ods. 2 písm. a). V § 7 ods. 2 písm. a) sa navrhuje vypustiť slová “obzvlášť závažný”. V športovom klube alebo športovom zväze je v podstate nemožné úplne vylúčiť kontakt a komunikáciu športových odborníkov s deťmi a mládežou, či sú to tréneri, maséri, rozhodcovia, usporiadatelia alebo športoví funkcionári. Preto sa navrhuje sprísniť štandard požiadaviek bezúhonnosti pri športových odborníkoch a za bezúhonného sa nebude považovať osoba, ktorá bola právoplatne odsúdená za zločin (akýkoľvek úmyselný trestný čin s hornou hranicou trestnej sadzby vyššou ako 5 rokov) a to do času kým jej odsúdenie nebude zahladené. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SPF o.z. (Slovenská plavecká federácia) K čl. I .§ 7. Navrhujeme do § 7 vložiť nový odsek 3, ktorý znie: “Ak ide o kontrolóra alebo člena štatutárneho orgánu športovej organizácie, za bezúhonného sa považuje ten, kto okrem trestných činov uvedených v odseku 2 nebol právoplatne odsúdený ani za trestný čin proti majetku alebo za hospodársky trestný čin.” Doterajšie odseky 3 až 7 sa označujú ako odseky 4 až 8. V § 7 ods. 4 sa slová “odseku 2” nahrádzajú slovami “odseku 2 alebo 3”. Legislatívnotechnická úprava nadväzujúca na vloženie nového odseku 3 do § 7. Zásadná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
SFZ (Slovenský futbalový zväz) K čl. I .§ 69 ods. 5 písm. b) a c) Vzhľadom na rôznorodosť jednotlivých športov zastrešených NŠZ navrhujeme znížiť alebo variovať minimálne povinné percentuálne limity na talentovanú mládež a športovú reprezentáciu tak, aby NŠZ mohli efektívnejšie použiť finančné prostriedky za účelom rozvoja daného športu, zvýšenia členskej základne, či reprezentácie. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
ÚNMSSR (Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky) K celému materiálu Odporúčame upraviť písanie značky percenta „%“, t. j. značka percenta „%“ sa píše za číselnou hodnotou, od ktorej sa oddeľuje medzerou. Odôvodnenie: Ide o zosúladenie s STN 01 6910 Pravidlá písania a úpravy písomností. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
ÚPPVII (Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu) Názvu návrhu zákona Odporúčame zosúladiť názov návrhu zákona s bodom 18 prílohy č. 1 k Legislatívnym pravidlám vlády SR. Odôvodnenie: Legislatívno-technická pripomienka. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
ÚPPVII (Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu) čl. I bodom 17 až 19 Navrhujeme zlúčiť novelizačné body 17 až 19. Odôvodnenie: Legislatívno- technická pripomienka. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail
ÚPPVII (Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu) vlastnému materiálu Vo vlastnom materiáli odporúčame vypustiť písmeno "á" na konci každej strany. Obyčajná pripomienka Odoslaná 23.7.2018 Detail