MPSVRSR (Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky) | Upozorňujeme, že v prípade, ak predkladateľ očakáva pozitívny vplyv predložených návrhov opatrení na zamestnanosť, ide o vplyv, ktorý je sledovaný v rámci analýzy sociálnych vplyvov (bod 4.4). Z tohto dôvodu odporúčame v súlade s Jednotnou metodikou na posudzovanie vybraných vplyvov a Metodickým postupom pre analýzu sociálnych vplyvov identifikovať pozitívny sociálny vplyv v doložke vybraných vplyvov a k materiálu priložiť analýzu sociálnych vplyvov. Dovoľujeme si informovať, že analýza sociálnych vplyvov nepredstavuje len kvantitatívne zhodnotenie sociálnych vplyvov navrhovaných opatrení, ale v prvom rade je jej predmetom ich kvalitatívne zhodnotenie; to znamená, že ak predkladateľ nevie kvantitatívne vyhodnotiť predpokladané sociálne vplyvy, v analýze uvedie len dôvod chýbajúcej kvantifikácie. V opačnom prípade odporúčame v predkladacej správe vypustiť informáciu o vplyve predkladaného materiálu na zamestnanosť a doplniť informáciu o sociálnych vplyvoch predkladaného materiálu. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MKSR (Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky) | V návrhu uznesenia vlády SR, vlastného materiálu, relevantných príloh a analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy, na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu žiadame v celom rozsahu vypustiť úlohy Ministerstva kultúry Slovenskej republiky. Odôvodnenie: V nadväznosti na prehodnotenie finančných možností kapitoly Ministerstva kultúry Slovenskej republiky v rámci návrhu rozpočtu na roky 2017 až 2019 nie je možné zaradiť do Plánu obnovy relevantných budov 2016 žiadnu akciu, ktorá je uvedená v predmetnom návrhu Plánu obnovy relevantných budov 2016 za rezort Ministerstva kultúry Slovenskej republiky. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
PMÚSR (Protimonopolný úrad Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MŽPSR (Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky) | Bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
AZZZ SR (Asociácia zamestnávatelských zväzov a združení Slovenskej republiky) | Bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
SŠHRSR (Správa štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
NBS (Národná banka Slovenska) | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MHSR (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky) | Upozorňujeme na to, že z pojmu „podlahová plocha budovy v m2“ na str. 2 nie je zrejmé, či ide o celkovú podlahovú plochu alebo zastavanú plochu. Taktiež v zoznamoch budov uvedených na webstránke MDVRR SR za rok 2013, 2014 a 2015 je uvedená nešpecifikovaná položka „Plocha (m2)“, z čoho tiež nie je zrejmé, či ide o celkovú podlahovú plochu alebo zastavanú plochu. Navrhujeme dať do súladu položku v materiáli a v zoznamoch s požiadavkou vyplývajúcou z § 10 ods. 6 písm. a) zákona č. 321/2014 Z. z. o energetickej efektívnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov a používať pojem „celková podlahová plocha“ v m2. Odôvodnenie: Potreba zosúladenia textu a zoznamov s požiadavkou vyplývajúcou z § 10 ods. 6 písm. a) zákona č. 321/2014 Z. z. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MHSR (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky) | V tabuľke odporúčame doplniť stĺpec s reálnou mernou spotrebou energie pre jednotlivé budovy podľa fakturačných údajov. Odôvodnenie: Pre danú budovu sa reálna spotreba energie v kWh/(m2.a) môže výrazne líšiť od potreby energie podľa obdobia výstavby v kWh/(m2.a), čo má následne vplyv aj na potenciál úspor energie, ako aj na investičnú náročnosť a návratnosť investície do obnovy. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MHSR (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky) | Pri poradovom čísle 1 odporúčame prepočítať potrebu energie na vykurovanie a overiť, či stavebné povolenie vydané v 12/2006, ako je uvedené v materiáli, je stále platné. Odôvodnenie: Uvedená hodnota potreby energie na vykurovanie vo výške 444 370 kWh/(m2.a) je neprimerane vysoká. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MHSR (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky) | Pri budovách s poradovým číslom 10, 11 a 12 odporúčame doplniť zdroj financovania. Odôvodnenie: Zdroje financovania sú požiadavkou vyplývajúcou z § 10 ods. 3 písm. c) bod 3 zákona č. 321/2014 Z. z. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚVSR (Úrad vlády Slovenskej republiky) | ÚV SR bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MHSR (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky) | Navrhujeme pripomienky formálneho charakteru zaslané elektronicky. Odôvodnenie: Pripomienky formálneho charakteru s cieľom jednoznačnosti textu. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MHSR (Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky) | Navrhujeme pripomienky formálneho charakteru zaslané elektronicky. Odôvodnenie: Pripomienky formálneho charakteru s cieľom jednoznačnosti textu. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚPVSR (Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky) | V položke p.č. 17 ÚPV SR žiadame ako Predpokladaný mesiac a rok ukončenia obnovy uviesť "08/2017" namiesto "12/2007" a ako Predpokladané náklady uviesť sumu "1 995 777,37" namiesto "1 904 854". Takáto úprava je potrebná z dôvodu zosúladenia údajov s údajmi uvedenými v Žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku na tento projekt, ktorú ÚPV SR zaslal SIEA. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
KOZSR (Konfederácia odborových zväzov Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MVSR (Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky) | Bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
NBÚSR (Národný bezpečnostný úrad) | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚPVSR (Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky) | V položke p.č. 15 Úrad priemyselného vlastníctva SR žiadame ako mesto uviesť "Banská Bystrica" namiesto "Bratislava" a rozsah plochy budovy namiesto "10 725" uviesť "8 722". Ide o úpravu potrebnú pre zosúladenie údajov so skutočnosťou. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚPVSR (Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky) | Odporúčame upraviť formuláciu bodov B.1. až B.3. tak, aby bola v súlade s platnou legislatívou, podľa ktorej je vlastníkom dotknutých budov zásadne štát; ministerstvá a ostatné ÚOŠS sú "len" ich správcami. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MOSR (Ministerstvo obrany Slovenskej republiky) | - v Prílohe č. 2 (Zoznam budov určených na obnovu) upraviť údaje za pôsobnosť Ministerstva obrany SR podľa zasielanej prílohy, - v nadväznosti na zmenené údaje za MO SR vyplývajúce z Prílohy č. 2 upraviť súvisiace údaje vo vlastnom materiáli (napr. str. 4), v prílohe vplyv na rozpočet verejnej správy a pod. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚNMSSR (Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚVO (Úrad pre verejné obstarávanie) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MOSR (Ministerstvo obrany Slovenskej republiky) | na str. 1 vlastného materiálu v časti Stanovenie fondu budov a zoznam budov ÚOŠS nahradiť znenie písm. b) nasledujúcim textom: „budovy, ktoré užívajú ozbrojené sily alebo ústredné orgány štátnej správy a ktoré slúžia na účely obrany štátu, okrem samostatných obytných priestorov alebo budov s úradmi pre ozbrojené sily;“. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MOSR (Ministerstvo obrany Slovenskej republiky) | v texte úlohy B. 3. návrhu uznesenia odporúčame zmeniť text „na roky 2017 až 2019“ na text „na roky 2018 až 2020“ a termín plnenia úlohy zmeniť na „do termínu predloženia návrhu rozpočtu kapitoly na MF SR“. Dôvodom je skutočnosť, že návrhy rozpočtov na roky 2017 až 2019 už boli spracované a zaslané Ministerstvu financií SR, | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy v tabuľke č. 1 nie je v rámci vplyvov na ŠR uvedená suma spolufinancovania zo štátneho rozpočtu k prostriedkom EÚ. Túto kvantifikáciu je potrebné doplniť spolu s uvedením informácie o zabezpečení týchto prostriedkov v rozpočte s tým, že rozpočtovo nekrytý vplyv bude nulový. Zároveň je potrebné pri jednotlivých kapitolách štátneho rozpočtu doplniť príslušné programy v rámci ich programovej štruktúry a dopracovať aj tabuľku č. 4 v členení podľa jednotlivých kapitol. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | Pripomienky k doložke vybraných vplyvov boli ministerstvom financií uplatnené už v rámci predbežného pripomienkového konania, ale neboli akceptované. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | V bode B.3. navrhujem upraviť text úlohy na „v rozpočte na roky 2017 až 2019 zohľadniť podmienky obnovy budov ...“ a termín plnenia úlohy upraviť z termínu „do 31. augusta 2016“ na termín „do 31. decembra 2016“ vzhľadom na to, že úloha sa ukladá jednotlivým kapitolám štátneho rozpočtu. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | V doložke vybraných vplyvov je v bode 9. Vplyvy navrhovaného materiálu uvedený rozpočtovo zabezpečený vplyv „Čiastočne“, pričom v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy v tabuľke č. 1 sú všetky výdavky uvedené ako zabezpečené v rozpočte. Uvedené je potrebné zosúladiť. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ŠÚSR (Štatistický úrad Slovenskej republiky) | našu zásadnú pripomienku k prílohe č.1 odoslanú 10.6.2016 považujte za bezpredmetnú a k celému materiálu neuplatňujeme žiadnu pripomienku. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MSSR (Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MZVaEZSR (Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky) | V prílohe č.1 sú nesprávne zadané údaje. Správne údaje sú nasledovné: Obj. Hlboká 2 má 6 096m2, obj. Pražská č.1 má 2 612m2. Je potrebné doplniť novovybudovaný obj. Pražská č.7 o celkovej úžitkovej ploche 4 025m2 o potrebe energie 59(kWh/(m2.a)). | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚJDSR (Úrad jadrového dozoru Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ŠÚSR (Štatistický úrad Slovenskej republiky) | číselné údaje pri Štatistickom úrade SR týkajúce sa potreby energie podľa obdobia výstavby v kWh/m2.a nie sú správne uvedené. Žiadame vykonať v tomto smere nápravu v zmysle uvedenej tabuľky. P.č. Plocha v m2 Názov Ulica Mesto Rok kolaudácie Potreba energie podľa obdobia výstavby kWh/m2.a Plocha (m2) 11 Štatistický úrad SR Miletičova 3 Bratislava 1973 173 9009 12 Hanulova 5/C Bratislava 1981 228 3898 | Zásadná pripomienka | Odoslaná | Detail |
| | | | |