SŠHRSR (Správa štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MŽPSR (Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MOSR (Ministerstvo obrany Slovenskej republiky) | Bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
AZZZ SR (Asociácia zamestnávatelských zväzov a združení Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MPSVRSR (Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky) | Z materiálu je potrebné vypustiť analýzu sociálnych vplyvov, keďže predkladateľ podľa doložky vybraných vplyvov nepredpokladá žiadne sociálne vplyvy. Odôvodnenie: Analýza vplyvu nie je súčasťou predkladaného materiálu, ak predkladateľ v príslušnej sledovanej oblasti nepredpokladá žiadny vplyv. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
PMÚSR (Protimonopolný úrad Slovenskej republiky) | 1. Navrhované odpustenie časti návratnej finančnej výpomoci poskytnutej mestu Žilina je potrebné posúdiť aj z hľadiska pravidiel štátnej pomoci, a to vzhľadom na skutočnosť, že návratná finančná výpomoc bola poskytnutá mestu Žilina na financovanie výstavby obytného súboru Krasňany, ktorý slúži ako ubytovacie zariadenie pre zahraničných investorov a je predmetom prenájmu, t. j. v súvislosti s hospodárskou činnosťou. Je potrebné ex ante posúdiť, či v tomto prípade Ministerstvo financií SR koná v súlade s princípom súkromného veriteľa a postupuje rovnakým, resp. porovnateľným spôsobom, či by za daných trhových podmienok súkromný veriteľ napr. predĺžil dobu splácania finančnej výpomoci, resp. upravil podmienky jej splácania alebo rovnako ako orgán verejnej správy, odpustil časť návratnej finančnej výpomoci za porovnateľných podmienok. V tejto súvislosti dávame do pozornosti najmä časť 4.2 dokumentu „Oznámenie Komisie o pojme štátna pomoc uvedenom v článku 107 ods. 1 ZFEÚ“ (ďalej len „oznámenie Komisie“). Ak sa nepreukáže súlad s princípom súkromného veriteľa, odpustenie návratnej finančnej výpomoci vo výške 3 111 881,54 eur môže predstavovať štátnu pomoc a bude potrebné posúdiť jej súlad s pravidlami štátnej pomoci. 2. Navrhované zvýšenie základného imania spoločnosti MH Invest II, s.r.o. je potrebné posúdiť z hľadiska pravidiel štátnej pomoci, a to z hľadiska princípu súkromného investora v trhovom hospodárstve. Na stanovenie toho, či investícia verejného subjektu (najmä pri kapitálových investíciách) predstavuje štátnu pomoc, je potrebné posúdiť, či by súkromný investor porovnateľnej veľkosti pôsobiaci v bežných podmienkach trhového hospodárstva mohol mať záujem uskutočniť za podobných podmienok predmetnú investíciu (časť 4.2 oznámenia Komisie). Ak sa nepreukáže súlad s princípom súkromného investora v trhovom hospodárstve, zvýšenie základného imania spoločnosti MH Invest II, s.r.o. vo výške 10 345 494 eur môže predstavovať štátnu pomoc a bude potrebné posúdiť jeho súlad s pravidlami štátnej pomoci. 3. Do materiálu je potrebné doplniť vyhodnotenie princípu súkromného veriteľa v súvislosti s návrhom na odpustenie časti návratnej finančnej výpomoci mestu Žilina, ako aj vyhodnotenie princípu súkromného investora v trhovom hospodárstve v súvislosti s návrhom na zvýšenie základného imania spoločnosti MH Invest II, s.r.o. tak, aby z materiálu jednoznačne vyplývalo, či predmetné opatrenia podliehajú pravidlám štátnej pomoci a ak áno, ako bude zabezpečený ich súlad s pravidlami štátnej pomoci. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MZVaEZSR (Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky) | Bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MZSR (Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
NBS (Národná banka Slovenska) | NBS navrhuje doplniť „Doložku vplyvov“ o náležitosti vyplývajúce z platnej „Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov“ v prípade, ak má predkladaný návrh vplyv na verejný rozpočet. Konkrétne sa jedná o návrh vypracovania prílohy č.2 „Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy, na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu“ a osobitne venovať pozornosť časti 2.1 „Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu“. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MSSR (Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky) | Bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚPPVII (Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu) | nemáme pripomienky | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚNMSSR (Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky) | ÚNMS SR nemá k predloženému materiálu žiadne pripomienky. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚVO (Úrad pre verejné obstarávanie) | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚVSR (Úrad vlády Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MVSR (Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky) | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚJDSR (Úrad jadrového dozoru Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
ÚPVSR (Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky) | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MKSR (Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky) | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
MPRVSR (Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky) | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | Detail |
| | | | |