Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky ustanovuje:
LP/2016/1008 Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky z ... 2016, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 543/2005 Z. z. o Spravovacom a kancelárskom poriadku pre okresné súdy, krajské súdy, Špeciálny súd a vojenské súdy v znení neskorších predpisov
VYHLÁŠKA
Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky
z ... 2016, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 543/2005 Z. z. o Spravovacom a kancelárskom poriadku pre okresné súdy, krajské súdy, Špeciálny súd a vojenské súdy v znení neskorších predpisov
Existujúce pripomienky
Pripomienkujúci subjekt | Pripomienka k | Text pripomienky | Typ | Stav | Dátum vytvorenia | Detail |
---|---|---|---|---|---|---|
SŠHRSR (Správa štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky) | celému materiálu | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
NK SR (Notárska komora Slovenskej republiky) | Čl. I bod 1. (§ 2 ods. 11) | Čl. I bod 1. (§ 2 ods. 11) a následne nadväzujúce body novely navrhujeme doplniť vzhľadom na § 16 Civilného mimosporového poriadku (CMP). Túto pripomienku považujeme za zásadnú. Dôvod: Podľa § 16 ods. 2 CMP „Rozhodnutia vydané notárom a úkony vykonané notárom na základe poverenia sú rozhodnutiami a úkonmi súdu prvej inštancie“. Keďže okrem súdov v civilných veciach konajú a rozhodujú aj notári ako súdni komisári, bude nutné novelu vykonávacieho predpisu prispôsobiť súčasnému právnemu stavu. Notári nemajú prístup do súdnych registrov, čo sa už v praxi ako problematické javí pri niektorých procesných inštitútoch (napr. právoplatnosť a vykonateľnosť). Navrhujeme preto, aby novela vyhlášky riešila aj túto otázku. Je nutné tento problém vyriešiť buď technicky, napr. umožnením prístupu notárov do súdnych registrov, alebo legislatívne, t. j. osobitnou právnou úpravou vo vzťahu k notárovi. | Zásadná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) | K bodu 1 | Na konci úvodnej vety odseku 11 odporúčame pripojiť toto slovo: „rozumie“ a v písmenách a), c) a d) vypustiť slovo „rozumie“ a v písmene b) vypustiť slovo „rozumejú“. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
NK SR (Notárska komora Slovenskej republiky) | Čl. I bod 30. (§ 168 ods. 4) | V súvislosti s Čl. I bod 30. (§ 168 ods. 4) navrhujeme doplniť prechodné ustanovenie vo vzťahu k súčasným súdnym spisom v listinnej podobe. Dôvod: Podľa bodu 30. novely (§ 168 ods. 4) sa súdny spis vedie v elektronickej podobe. Z navrhovanej úpravy nie je zrejmé, či sa podoba vedenia súdneho spisu má týkať aj na súdne spisy založené a vedené pred účinnosťou novely alebo len na tie, ktoré budú založené po účinnosti novely. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
NK SR (Notárska komora Slovenskej republiky) | Čl. I bod 19. (§ 62 ods. 1 prvá veta) | V Čl. I bod 19. (§ 62 ods. 1 prvá veta) navrhujeme zohľadniť, že právoplatnosť vyznačuje nielen súdny tajomník ale aj notár, resp. jeho zamestnanec. Dôvod: Ustanovenie § 161 ods. 2 CMP uvádza, v ktorých prípadoch v dedičskom konaní nerozhoduje notár ale súd. Z uvedeného vyplýva, že právoplatnosť na dedičskom rozhodnutí má vyznačovať zamestnanec notára, nie súdny tajomník. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
NK SR (Notárska komora Slovenskej republiky) | Čl. I bod 21. (§ 62 ods. 3) | V Čl. I bod 21. (§ 62 ods. 3) navrhujeme slovo „osvedčuje“ nahradiť slovom „vyznačuje“. Dôvod: V predmetnom ustanovení je potrebné používať pojem „vyznačenie právoplatnosti“ tak ako je to v úvode tohto ustanovenia, pretože tu nejde o osvedčovaciu činnosť. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
AZZZ SR (Asociácia zamestnávatelských zväzov a združení Slovenskej republiky) | predloženému návrhu | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | Všeobecne | Návrh predpisu je potrebné zosúladiť s čl. 6 Legislatívnych pravidiel vlády SR (napr. bod 29 § 167a ods. 3 – terminologická nepresnosť pojmu „Na podania, ktoré sa nehodia“) a prílohou č. 1 Legislatívnych pravidiel vlády SR (ďalej len „príloha LPV“) [napr. názov s bodom 18 prílohy LPV, bod 5 (§ 48 od. 6 druhá veta) s bodom 7. 1 prílohy LPV, bod 17 § 61 ods. 2 s bodom 58 štvrtou vetou prílohy LPV, v bode 27 vypustiť slová „a o“]. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) | K bodu 5 | V navrhovanom znení § 48 ods. 6 odporúčame vypustiť slovo „vykonateľnosti“, pretože podľa § 232 Civilného sporového poriadku sa za vykonateľné považuje iba také súdne rozhodnutie, ktoré vyžaduje výkon (exekúciu). Rozhodnutia súdu o vlastníckych vzťahoch k nehnuteľnostiam a o vrátení súdneho poplatku nie sú vykonateľné, a preto nie je možné na nich vyznačiť doložku vykonateľnosti. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
GPSR (Generálna prokuratúra Slovenskej republiky) | K bodu 6 | Odporúčame na konci novelizačného bodu 6 vypustiť slová „a vykonateľnosti“, pretože podľa § 232 Civilného sporového poriadku sa za vykonateľné považuje iba také súdne rozhodnutie, ktoré vyžaduje výkon (exekúciu). Rozhodnutia súdu o vlastníckych vzťahoch k nehnuteľnostiam a o vrátení súdneho poplatku nie sú vykonateľné, a preto nie je možné na nich vyznačiť doložku vykonateľnosti. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | Všeobecne | Návrh je potrebné zosúladiť s Ústavou SR, pretože niektoré jeho ustanovenia by mohli byť v nesúlade s jej čl. 2 ods. 2 [napr. bod 7 (§ 48 ods. 9), bod 20 (§ 62 ods. 2), bod 21 (§ 62 ods. 3) a bod 29 (§ 167a ods. 3)], pretože upravujú konanie štátneho orgánu, alebo s jej čl. 13 ods. 1 (napr. bod 7 § 48 ods. 8 a 9, body 16, 17 a 19), pretože ukladajú povinnosti. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
AZZZ SR (Asociácia zamestnávatelských zväzov a združení Slovenskej republiky) | predloženému návrhu | bez pripomienok | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | Všeobecne | Beriem na vedomie, že predložený návrh nebude mať vplyv na rozpočet verejnej správy. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
Verejnosť (Verejnosť) | celému materiálu | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | K bodu 27 | V bode 27 § 167 ods. 1 písm. n) odporúčam pripojiť na konci slová „vedených na tom istom súde“, obdobne ako v navrhovanom znení bodu 29 § 167a ods. 1, ako aj vzhľadom na znenie osobitnej časti dôvodovej správy k bodu 27. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | K bodu 15 (§ 59 ods. 7) | Vzhľadom na účel navrhovanej zmeny odporúčam predmetné slová nevypustiť, ale iba nahradiť novým znením. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
MFSR (Ministerstvo financií Slovenskej republiky) | K bodu 2 (§ 1 ods. 12) | Poznámku pod čiarou k odkazu 1 odporúčam presunúť do novelizačného bodu 1. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
ÚGKKSR (Úrad geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky) | celému materiálu | Bez pripomienok. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 30.11.2016 | Detail |
MŠVVaŠSR (Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky) | Čl. I bod 3 | K čl. I bodu 3: Novelizačný bod odporúčame preformulovať: "Doterajšie odkazy 1 a 1a sa označujú ako odkazy 1c a 1d". Upozorňujeme, že absentuje odkaz 1b. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 29.11.2016 | Detail |
ÚPPVII (Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu) | K novelizačnému bodu 31 | V § 168a ods. 2 a 3 odporúčame nepoužívať odkaz na § 82l zákona o súdoch, ale priamo uviesť, že sa nevykonáva zaručená konverzia, ale vyhotoví sa rovnopis, s analogickým použitím ustanovení tejto vyhlášky o vyhotovení rovnopisu. | Obyčajná pripomienka | Odoslaná | 29.11.2016 | Detail |